Marx.ba
Twitter, mikroblogerska društvena mreža sada se zove X. Veliki rebranding pothvat osebujnog tehnološkog milijardera Elona Muska, službeno se dogodio , a konačan i simboličan čin “ubojstva” Twittera uslijedio je kratko nakon toga, kada je sa sjedišta kompanije u San Franciscu uklonjen logo – plave ptice i postavljen crni X znak.
Izazvao je zapanjenost korisnika i stručnjaka, premda ova promjena imena zapravo nije iznenađenje jer je Musk o X-u govorio i uoči kupovine društvene mreže.
Twitter, smatraju kritičari, nije bilo koja tvrtka: ona je postala i dio društva, postala je glagol. Slavne osobe, političari, sportasti, obični ljudi, svi, posebno u svijetu, tvitali su svoje misli i mišljenja o gotovo svemu. Stoga mnogi Muskov potez nazivaju fatalnom greškom, jednom u nizu kada se radi o Twitteru.
I sina nazvao X
Naime, kada je prošle godine Elon Musk kupio kompaniju, za 44 milijarde dolara, odlučio je promijeniti gotovo sve. Musk je otpustio vodstvo firme, potom i više od tri četvrtine zaposlenika. Uveo je promjene u moderiranju sadržaja koje su rezultirale porastom govora mržnje uz posljedični egzodus oglašivača.
Iako je sve snage usmjerio u monetizaciju društvene mreže u želji da je postavi na noge doživio je fijasko manipulirajući cijenom i svrhom tzv. plave kvačice, koju je pojedincima dijelio, a drugima naplaćivao. Jedva da prođe sedam dana bez da ne uvodi neke izmjene i značajke platforme, a pritom i da neki nov bug ne izazove frustraciju među korisnicima.
Musk je naposljetku priznao da su prihodi od oglašavanja pali za oko 50 posto i da je novčani tok bio negativan, unatoč ranijim najavama da će kompanija u ovoj godini ostvariti finansijsku stabilnost.
Označava li, tada, novo ime X, pokušaj novog početka? Kako često ističu stručnjaci, brend predstavlja osobnost firme i njenu misiju. Što je značajnija promjena, to je značajnija promjena u misiji. Promjenom Twittera u X, Musk poručuje da to više nije stari Twitter.
Sve što zasad znamo, ponavljaju poznavatelji Muska, je da mu X znači nešto bitno drugačije od onoga što je Twitter značio. Prilikom promjene, Musk je objavio da će se rebrendirana platforma proširiti kako bi ponudila “sveobuhvatnu komunikaciju i mogućnost upravljanja cijelim finansijskim svijetom”.
Linda Yaccarino, nova izvršna direktorica X-a, izjavila je o rebrendiranju:
– X je buduće stanje neograničene interaktivnosti – usredotočeno na audio, video, poruke, plaćanja/bankarstvo – stvarajući globalno tržište za ideje, robu, usluge i mogućnosti. Pokretan umjetnom inteligencijom, X će nas sve povezati na načine koje tek počinjemo zamišljati.
Inače, Musk je već preimenovao kompaniju u X Corp još u martu, šest mjeseci nakon što je okončana kupovina koju je tada opisao kao “akcelerator u stvaranju X-a, aplikacije za sve”, a tek potom i samo ime brenda.
Odluka je bila samo posljednji primjer Muskove opsjednutosti slovom X: njegov prvi poslovni pothvat bio je X.com, koji je potom postao PayPal. Potom je uslijedio Space Exploration Technologies Corp ili skraćeno u SpaceX, a lansirao je Tesla Model X, netom prije Rebrandinga Twittera osnovao je i novi startup za umjetnu inteligenciju nazvan xAI. Bizarno ili ne, i svog sina je nazvao X Æ A-12 ili skraćeno X.
Sličan kineskom WeChatu
O X aplikaciji za sve, Musk je često govorio iako kritičari nisu vjerovali da će to doista i učiniti. Sada kažu da će pokušati s X.om napraviti superaplikaciju sličnu kineskom WeChatu. WeChat kombinira društvene medije, digitalna plaćanja, kupnju i pregledavanje interneta u jednoj aplikaciji, pokrenuo ga je tehnološki div Tencent 2011. godine.
Tadašnje okruženje u Kini i sadašnje američko kompetitivno tržište ne idu na ruku Musku, smatraju stručnjaci, a ipak dodaju, “radi se o Elonu Musku, nepredvidivom tehno magu, koji je mnogo puta dokazao da je sposoban natjerati okolnosti da idu u njegovu korist”. Stoga ne preostaje ništa drugo, do pričekati i vidjeti što će donijeti X nova super aplikacija u nastajanju.