Bloomberg Adria
Euro 2024 je ekološki najodrživije prvenstvo svih vremena s obnovljivom energijom na stadionima, minimalnim osvjetljenjem i korištenjem vode te pametno zakazanim utakmicama kako bi se smanjila putovanja za igrače i navijače, prema stručnjaku iz Euromonitora.
Justas Gedvilas, menadžer istraživanja sporta i zabave u Euromonitor Internationalu, kaže da se UEFA obvezala učiniti Euro 2024 ekološki najodrživijim evropskim prvenstvom ikada. Raspored turnira je osmišljen na način koji minimizira putovanja između gradova domaćina, dok će korisnici javnog prijevoza uživati u popustima i drugim poticajima kako bi se smanjila ovisnost o automobilima i letenju.
– Svi stadioni se napajaju iz obnovljivih izvora energije s ograničenjima potrošnje električne energije, uključujući smanjenje osvjetljenja i zalijevanja travnjaka. Načela cirkularne ekonomije – reduciranje, ponovna upotreba, reciklaža i obnova – bit će temelj za praksu upravljanja otpadom na i oko mjesta održavanja takmičenja, ističe Gedvilas.
Dodaje da će ove prakse biti vrlo popularne među navijačima i potrošačima općenito, što pokazuju nalazi Euromonitorovog istraživanja Voice of the Consumer: Lifestyles Survey 2024. Smanjenje bacanja hrane i upotrebe plastike te reciklaža predmeta identificirani među polovinom ispitanika širom svijeta kao način na koji provode zelene aktivnosti. Smanjenje potrošnje energije odabrano je u više od 40 posto odgovora na anketu.
Očekuje se da će Euro 2024 privući globalnu publiku od više od pet milijardi ljudi, koji će gledati kako se najbolje evropske zemlje bore za UEFA kup. Turnir se održava u 10 njemačkih gradova, uključujući Minhen i Keln, dok će se finale održati u kultnoj prijestolnici Berlinu.
Caroline Bremner, voditeljica putovanja i turizma u Euromonitor Internationalu, rekla je da su prema najnovijim prognozama putovanja Euromonitora, izgledi za turizam u Njemačkoj 2024. godine zahvaljujući Euro 2024. optimistični.
– Međunarodni dolasci u Njemačku trebali bi premašiti vrhunce iz 2019. godine, dosegnuvši 42 miliona, uz potrošnju stranih turista od 47 milijardi eura, dosegnuvši nove rekorde za ovu destinaciju, istakla je Bremner.
Dodaje da bi dolasci trebali rasti za 22 posto, a vrijednost još snažnije za 24 posto tokom 2023./2024., što pokazuje kako sportski turizam može potaknuti stvaranje vrijednosti, ključni stub održivosti za zajednice i destinacije.
Predviđa se da će Berlin dočekati 6,2 miliona međunarodnih posjetitelja, dok se za Minhen predviđa da će primiti 4,3 miliona posjetitelja u 2024. Manje poznati gradovi će doživjeti najsnažniji rast kako posjetitelji budu tražili nove destinacije poput Gelsenkirhena. Domaći turizam također će dobiti poticaj, s rastom i putovanja i potrošnje od devet posto.
Bremner naglašava da bi održavanje Euro 2024 tokom vrhunskih ljetnih mjeseci na sjevernoj hemisferi moglo imati domino efekt, pri čemu bi potrošači u ključnim zemljama poput Velike Britanije mogli odgađati svoje ljetne odmore do završetka turnira.
Dodaje da održavanje turnira može jednako tako pomaknuti redovne posjetitelje koji bi mogli biti obeshrabreni povišenim cijenama i nogometnim navijačima. Turistički operateri, hoteli i ugostitelji će nastojati kapitalizirati prijenos utakmica u svojim prostorima i odmaralištima, kako bi zaradili na navijačima koji žele uživati u utakmicama.
– S Parizom kao domaćinom Olimpijskih i Paraolimpijskih igara 2024. koje će se održati nakon Euro 2024, ljeto u Evropi bit će puno slavlja i naravno suza. Postoji globalna mreža medija koja će uživo prenositi ove događaje širom svijeta. Svijet gleda Evropu, kaže Bremner.
Bremner navodi da u Velikoj Biratniji nogomet privlači sve veću publiku mladih žena.
– Uspjeh engleskih lavica na UEFA Women’s Euros 2022. također je pomogao u povećanju inkluzivnosti i interesa za sport općenito. Sjajne vijesti dok se UK i Irska pripremaju za domaćinstvo UEFA EURO 2028, dodaje.
Gedvilas dodaje da ovogodišnji popis globalnih sponzora za Euro 2024 uključuje neke od brendova s najvećom prisutnošću u profesionalnom sportskom sponzorstvu, poput adidasa (zauzima treću poziciju u sektoru odjeće i obuće u svijetu po globalnom tržišnom udjelu od 1,8 posto u 2023.) i Coca-Cola Zero (Coca-Cola Co, najveća kompanija za bezalkoholna pića u svijetu s globalnim tržišnim udjelom od 18,1 posto u 2023.)
Druga velika imena u svojim industrijama uključuju AliExpress (Alibaba Group Holding Ltd s udjelom od 2,7 posto globalnog maloprodajnog tržišta u 2023.) i Vivo (3,2 posto globalnog tržišta potrošačke elektronike u 2023.).
– Nekoliko velikih imena iskoristilo je priliku da sponzoriraju događaj koji se održava u Njemačkoj. Lidl (koji zauzima 4,8 posto njemačkog maloprodajnog tržišta u 2023.) potpisao je globalno sponzorstvo s UEFA-om početkom 2023. Vlasnici brendova Bitburger (pet posto njemačkog tržišta alkoholnih pića u 2023.) i Wiesenhof (0,6 posto njemačkog tržišta osnovnih namirnica u 2023.) su među službenim nacionalnim sponzorima, aktivnim unutar njemačkog teritorija, rekao je Gedvilas.