Marx.ba

Eurocontrol je Bosnu i Hercegovinu i Hrvatsku proglasio kritičnim uskim grlima u Evropi za kašnjenja u kontroli zračnog prometa (ATC), dok se kontinent priprema za još jedno ljeto široko rasprostranjenih poremećaja u kontroli zračnog prometa.
Ove dvije zemlje su rangirane kao druga i treća u Evropi po očekivanim kašnjenjima ovog ljeta. Zbog tekućeg zatvaranja istočnog zračnog prostora uzrokovanog sukobom između Rusije i Ukrajine, mnogi letovi se preusmjeravaju preko Bosne i Hercegovine, što znatno povećava obim prometa u odnosu na nivoe prije pandemije, piše EX YU aviation.
BHANSA, pružatelj usluga zračne navigacije u zemlji, i dalje ima ograničenu sektorizaciju, što ograničava njegovu sposobnost efikasnog rješavanja vršnih prometnih opterećenja. BHANSA se također suočila s izazovima u povećanju broja osoblja i obuke kontrolora zračnog prometa kako bi se prilagodila rastućoj potražnji. Agencija se također suočila s tehničkim i regulatornim kašnjenjima u implementaciji dinamičnijih alata za upravljanje protokom prometa. Njeni nedavni finansijski problemi dodatno su otežali situaciju. Očekuju se kašnjenja posebno tokom popodnevnih sati, kao i vikendom u julu i avgustu. Očekuje se da će Bosna i Hercegovina ovog ljeta češće primjenjivati propise ATFCM (Upravljanje protokom i kapacitetom zračnog prometa), što bi moglo dovesti do kašnjenja koja bi se proširila na širu regionalnu mrežu, uključujući Srbiju, Hrvatsku, Crnu Goru i Makedoniju.
Eurocontrol je također identificirao Centar za kontrolu zračnog prometa (ACC) u Hrvatskoj kao kritično usko grlo kontrole zračnog prometa za ovo ljeto. Očekuje se da će centar, koji nadgleda Regiju informacija o letu (FIR) u Zagrebu, biti pod intenzivnim pritiskom zbog rastuće sezonske potražnje, strukturnih ograničenja i stalnog preusmjeravanja regionalnog prometa. S obzirom na to da je oko 20% istočnoeuropskog zračnog prostora još uvijek nedostupno zbog sukoba, zračni promet se sve više koncentrira duž centralnih koridora, od kojih mnogi prolaze direktno preko Hrvatske. Očekuju se kašnjenja tokom vršnih sati zagušenja između petka i nedjelje, posebno u julu i augustu. Iako je domaći pružatelj usluga zračne navigacije Croatia Control ostvario poboljšanja u dinamičkoj sektorizaciji, njegov kapacitet za proširenje sektora zračnog prostora tokom vršnih opterećenja ostaje ograničen. Ograničenja su već uvedena za letove između odabranih zemalja preko Hrvatske. Eurocontrol-ovi planski dokumenti za 2025. godinu ukazuju na to da Zagreb možda neće imati dovoljno raspoloživih kontrolora leta da podrži scenarije pune potražnje tokom produženih operativnih perioda.
Očekuje se da će ovog ljeta Centar za kontrolu leta u Beču biti najveći generator kašnjenja kontrole leta u Evropi. Pored Bosne i Hercegovine i Hrvatske, Centar za kontrolu leta u Skoplju je šesnaesti po očekivanim kašnjenjima, Beograd osamnaesti, a Ljubljana dvadeseti.
VEZANO
Autoceste FBiH uvele dodatne mogućnosti: Plaćanje cestarine bez posredovanja blagajnika