Marx.ba
Pred Evropskom unijom je ove sedmice važna odluka. Glasat će se o prijedlogu uvođenja carina do 45% na električne automobile uvezene iz Kine. Time bi se finalizirao dugotrajni proces istraga i pregovora vezanih uz pitanja nepoštenih trgovinskih praksi i konkurencije na evropskom tržištu električnih vozila.
Istraga Evropske komisije bavila se navodima da kineski proizvođači električnih automobila primaju značajne državne subvencije koje im omogućuju ponudu nižih cijena na evropskom tržištu. Ishod te istrage doveo je do prijedloga carina, inicijalno predloženih do 35,3%, uz postojeću carinu od 10% na uvezena vozila.
Nacrt uredbe s detaljima o carinama podijeljen je državama članicama EU-a. Za usvajanje prijedloga potrebna je većina od 15 zemalja članica koje predstavljaju najmanje 65% stanovništva EU-a. Ako bude odobren, plan je da se carine uvedu do kraja oktobra, osim u slučaju značajnog protivljenja.
Bilo je pokušaja pronalaska diplomatskog rješenja u pregovorima s Pekingom. Kinesko Ministarstvo trgovine nedavno je objavilo da su se neki kineski proizvođači automobila obvezali prodavati električna vozila u Evropi po cijenama iznad određenog minimuma, što bi moglo ublažiti neke zabrinutosti EU.
Reakcije proizvođača automobila na predložene carine su različite. Tesla, koja uvozi vozila iz svoje tvornice u Šangaju, uspješno je lobirala za smanjenje stope carine na 9%. Druge kompanije poput BYD-a, Geelyja i SAIC-a također imaju minimalno manje predložene stope. Iako su smanjenja gotovo beznačajna, manje od jedan posto, to pokazuje da EU nije čvrsta u svojim odlukama i otvara vrata za daljnje podešavanje prema raznim proizvođačima.
Neki kineski proizvođači razmatraju mogućnost osnivanja proizvodnih pogona unutar EU kao odgovor na potencijalne carine. BYD konkretno napreduje s planovima za svoju prvu euvropsku tvornicu u Mađarskoj kako bi ublažio učinke carina.
Ishod glasovanja 4. oktobra mogao bi značajno promijeniti sliku na evropskom tržištu električnih vozila. Ako se carine izglasaju, dat će prednost evropskim proizvođačima automobila, a kineske proizvođače privremeno usporiti, ali ne i u konačnici potpuno smanjiti njihovu prisutnost u Evropi.