Marketing X Business

Evropljani ulažu u iskustva: Dvije trećine njih će trošiti više na iskustva u 2024. godini

Marx.ba

(Foto: Mastercard)

U godini kada će se u Evropi održati nekoliko globalnih sportskih događaja, velikih muzičkih turneja i međunarodnih filmskih festivala, Mastercard objavljuje rezultate novog istraživanja koje daje detaljne uvide u preferencije potrošača kada su u pitanju iskustva u „srcu svjetskog turizma”.

Evropa se već tradicionalno nalazi na vrhu liste najposjećenijih turističkih destinacija –  u 2023. godini, privukla je nevjerovatnih 700 miliona turista[2]. Prema novom Mastercard istraživanju koje je obuhvatilo više od 16.000 potrošača, u ovoj godini će Evropljanima, ali i svim njihovim posjetiocima, dragocjeni trenuci biti podjednako bitni, te skoro 9 od 10 (88%) ispitanika navodi kako planira da potroši isto, ili više, novca na iskustva u 2024. u poređenju sa 2023. godinom.

Raja Radžamanar, direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Mastercard, ističe: „Nije ni čudo što Evropljani cijene iskustva više nego ikada ranije. Evropa je kolijevka bogatog kulturnog naslijeđa, sjajnih sportskih i muzičkih događaja i nevjerovatnih destinacija što je čini idealnom pozornicom za kreiranje uspomena koje traju cijeli život.

Naš cilj je da Priceless inicijativom povežemo ljude međusobno, ali i da povežemo svakog pojedinca sa ličnim strastima i svrhom. Ovo istraživanje pomaže da dobijemo uvide u to šta će ljudima biti važno u predstojećem periodu i na koji način možemo da obogatimo njihovu svakodnevicu. Danas nudimo ogroman broj neprocjenjivih iskustava u više od 30 destinacija širom svijeta. Kako se pripremamo za značajno ljeto u Evropi, ta iskustva uključuju i neke od najuzbudljivijih događaja na svijetu, poput Finala UEFA Lige šampiona, Kanskog filmskog festivala, Roland Garrosa, stotina Live Nation koncerata i mnogih drugih.”

Trend rasta potrošnje na nematerijalne u odnosu na materijalne proizvode bilježe i podaci Mastercard Ekonomskog instituta. Oni otkrivaju da je udio potrošnje na iskustva kao što su putovanja ili večere u restoranima porastao u 2023. na 22% ukupne evropske potrošnje, sa 19% koliko je iznosio 2019. godine. Sa druge strane, udio potrošnje na materijalna dobra ostao je stabilan.

Natalia Lehmanova, glavni ekonomista za Evropu iz Mastercard Ekonomskog Instituta, komentariše: „Potrošači su se nesumnjivo suočili sa izazovnim izborima po pitanju toga za šta će izdvajati novac tokom proteklih nekoliko godina. Uprkos tome, davanje važnosti bitnim iskustvima nije nestalo. Kako se turbulencija koju su izazvale inflacija i visoke kamatne stope postepeno smiruje, potrošači će sada vjerovatno usmjeriti više novca na diskrecionu potrošnju. Spektakularni događaji poput velikih sportskih takmičenja, turneja velikih izvođača i međunarodnih filmskih festivala će vjerovatno biti pri vrhu shopping liste Evropljana.”

Istraživanje otkriva da je, kada je riječ o iskustvima, najveći broj ispitanika naveo kako se raduje putovanjima, a zatim slijede posjete koncertima, događaji na otvorenom, kulinarska putovanja i spa vikendi.[3] Putovanja i vrijeme provedeno sa porodicom su iskustva na koja ispitanici najviše troše.

Kada je riječ o razlozima zbog kojih se novac prvenstveno izdvaja za iskustva, „neopipljiva” korist navodi se kao ključni motivator. Skoro 4 od 5 (78%) evropskih ispitanika navelo je da se potrošnja na iskustva obično ili uvijek isplati, dok je samo 4% njih koji smatraju da je rijetko vrijedno ulaganja. 29% potrošača kada pravi finansijski plan, kao najvažnije ističe štednju za određena iskustva.

40% evropskih ispitanika reklo je kako im iskustva donose najbolje uspomene, a više od trećine (35%) Evropljana izjavilo je kako im je određeno iskustvo promijenilo poglede na svijet, dok 33% naglašava da im zajednička iskustva sa drugima obogaćuju život, bilo da je to putovanje, neki kulturni događaj ili jednostavno uživanje u zajedničkom obroku. Skoro polovina (41%) ispitanika rekla je kako kada odlučuju da li će potrošiti novac na neko iskustvo, gledaju da li je ono jedinstveno, jer im je ambicija da stvaraju doživotna sjećanja.

Spomenuta ambicija podstiče i putovanja, pa tako 26% ljudi kaže da je to glavni razlog zbog kojeg putuju, a 41% bi čak otputovao u drugu zemlju ili na drugi kontinent samo zarad nekog iskustva.

Mastercard je dugogodišnji partner desetinama najpoznatijih evropskih institucija za zabavu i sport. Ovogodišnja postava uključuje, između mnogih drugih, finale UEFA Lige šampiona na Wembleyju, Roland Garros, Kanski festival, Berlinale Film Festival i League of Legends turniri, kao i stotine Live Nation koncerata na više evropskih tržišta.

Povezani članci