Marketing X Business

Evropsko prvenstvo u fudbalu: Sponzorstva i marketing donose najunosniji Euro ikada

N. D.

(Foto: Marcommnews)

Evropsko prvenstvo u Njemačkoj 2024. će biti jedan od najunosnijih međunarodnih turnira koje je ikada organizirala Evropska fudbalska federacija (UEFA).

Procjenjuje se da je globalno uloženo 8 milijardi dolara na Euro 2020. i ne bi bilo iznenađenje vidjeti sličnu cifru uloženu na Euro 2024. ovog ljeta. Izrađena cifra bila je ekvivalentna 1,6 posto globalnog prometa klađenja za ovu godinu, naglašavajući popularnost međunarodnog fudbala.

Ulazak Engleske u posljednje finale nesumnjivo je povećao brojke, s tim da je zemlja čvrsto uspostavljena kao jedna od vodećih kockarskih jurisdikcija u svijetu.

Mobilno klađenje je činilo više od polovine postavljenih opklada, dok je klađenje u igri činilo preko 40 posto svih aktivnosti. Evropski igrači su razumljivo generirali najveći dio prometa klađenja na Euru 2020., iako je turnir bio popularan i među kladioničarima na Bliskom istoku i u Aziji.

UEFA je okupila impresivan niz sponzora za Euro 2024, sa postavom koju čine mnogi od najpoznatijih brendova na svijetu. Imaju 13 zvaničnih globalnih sponzora (zaključno s aprilom) uključujući Adidas, Lidl, Hisense, Coca-Cola Zero, Visit Qatar, Alipay+ i Engelberta Straussa.

Zvanični nacionalni sponzori su Deutsche Telekom, Bitburger, Deutsche Bahn i Wiesenhof, što je dodatno povećalo prihod UEFA-e za turnir.

Očekuje se da će Euro 2024. donijeti oko 2,4 milijarde eura komercijalnog prihoda – izuzetno impresivan povrat za kontinentalni turnir. Međutim, cifra je manja od procijenjenih 7,5 milijardi dolara prihoda FIFA-e koje je zaradila od komercijalnih ugovora vezanih za Svjetsko prvenstvo u Kataru 2022. godine.

Način na koji navijači gledaju fudbal uživo se značajno promijenio posljednjih godina, a taj trend će se nastaviti i tokom Eura 2024. Procjenjuje se da će oko 14 posto više ljudi gledati prijenose utakmica Euro 2024 nego prethodno izdanje, naglašavajući kako se navike gledanja mijenjaju.

Dok televizija ostaje primarna platforma za većinu obožavatelja, usluge striminga pomažu u podsticanju doživljaja gledanja koji impresivniji, a to se plaća što opet donosi prihode.

Reprezentacije koje učestvuju na turniru Euro 2024. osvojit će udio u ogromnom nagradnom fondu od 331 milion eura. Podjela je sljedeća:

9,25 miliona eura za svaki od 24 tima.

1 milion eura za pobjedu u grupnoj fazi i 500.000 eura za remi

1,5 miliona eura za svaki tim koji se plasira u osminu finala.

2,5 miliona eura za svaku ekipu koja se plasira u četvrtfinale.

4 miliona eura za svaku ekipu koja se plasira u polufinale.

5 miliona eura za drugoplasiranog.

8 miliona eura za pobjednika Eura 2024.

Ako tim pobjedi u svakoj utakmici tokom turnira, uključujući i finale, u džep bi ubacili 28,25 miliona eura u novcu.

UEFA također plaća dodatnih 240 miliona eura klubovima za puštanje njihovih igrača na međunarodne dužnosti. Ova cifra služi kao nagrada klubu za razvoj igrača i kompenzacija za oslobađanje vrhunskih talenata da igraju za svoje nacionalne timove.

Povezani članci