Marx.ba
Globalno tržište pametnih telefona postupno se oporavlja, ostvarivši najbolje rezultate u trećem kvartalu od početka pandemije. Prema najnovijim podacima Canalysa, u svijetu je isporučeno gotovo 310 miliona mobitela u periodu do jula do septembra 2024., što je najbolji rezultat od istog perioda 2021. godine.
Samsung je i dalje vodeći proizvođač, ali mu se razlika u odnosu na konkurenciju smanjila. Apple je zaostao tek jedan postotni bod, dok je Xiaomi zauzeo treće mjesto sa samo četiri postotna boda zaostatka.
Unatoč padu tržišnog udjela za dva posto, Samsung je uspio optimizirati svoju liniju jeftinijih modela. Apple je pak približio prvo mjesto zahvaljujući seriji iPhonea 16, uz dodatnu potražnju za starijim modelima poput iPhonea 13 i iPhonea 15 na indijskom tržištu. Analitičari Canalysa prognoziraju da bi Apple mogao preuzeti vodeću poziciju u četvrtkom kvartalu 2024., iako s nešto manjom razlikom zbog kašnjenja s Apple Intelligenceom.
Kineski proizvođači Xiaomi, Oppo i Vivo usvojili su različite pristupe za povećanje prodaje. Xiaomi se oslanjao na otvoreno tržište i vlastite trgovine, dok je Oppo uspješno rebrendirao seriju A3 i postigao dobar rezultat u jugoistočnoj Aziji u cjenovnom rangu od 100 do 200 dolara. S druge strane, modeli iz Vivove serije V40, iako na prvi pogled zbunjujući zbog sličnih imena i izgleda, pomogli su im da povećaju svoju prisutnost na više tržišta.
Najveći porast isporuka zabilježen je u regijama Azije i Latinske Amerike, gdje su cijene prilagođene konkurenciji i poticaji distributerima dodatno ojačali prodaju u nižem cjenovnom segmentu. Iz Canalysa ističu da su pristupačni mobiteli ključni za udio na tržištu, ali navode da inflacija uveliko ograničava profitabilnost kompanija.
Očekivanja za 2025. godinu poprilično su optimistična, barem kako stvari sada stoje. U SAD, Kini i Evropi očekuje se rast premium segmenta kroz mobitele pokretane umjetnom inteligencijom, dok će kineski proizvođači, poput Viva i Honora, i dalje širiti svoju ponudu mobitela srednjeg ranga kroz inovativne prodajne strategije s ciljem privlačenja novih kupaca.
VEZANO
Microsoft poboljšao prihode i dobit zbog poslovanja u oblaku