Bloomberg Adria/Š.M
Proizvođač automobila Hyundai Motor revidirao je očekivane prihode i profit za ovu godinu najviše budući da pozitivan tečajni utjecaj te rastuća popularnost premijskih modela povećavaju rast prihoda.
Sada Hyundai za ovu godinu očekuje rast prihoda od 15 posto naspram ranijih 11,5 posto koliko je najavljeno u januaru. Operativni profit bi također trebao rasti za osam do devet posto umjesto ranije prognoze od 6,5 do 7,5 posto.
Revidirane brojke rezultat su rekordnih rezultata u drugom tromjesečju koji su nadmašili očekivanja analitičara.
Operativni profit je u tom razdoblju iznosio 4,2 bilijuna wona (3,3 milijarde dolara) dok je očekivanje analitičara bilo 3,8 bilijuna wona. Prodaja je skočila 17 posto, na 42 bilijuna wona.
Hyundai je priopćio da je pritisak zbog manjka poluvodiča za automobilsku industriju popustio, što pozitivno utječe na proizvodnju, a istodobno su zalihe na glavnim tržištima niske.
Unatoč očekivanom rastu prodaje, Hyundai upozorava da geopolitički rizici i visoke kamatne stope ostaju elementi rizika.
“Prodali smo više od 200 hiljada vozila Genesis u godinu dana i zacementirali naše vodstvo u SUV segmentu. Ako i dođe do usporavanja globalne ekonomije, ne vjerujem da ćemo prijeći na prodaju jeftinijih modela”, izjavio je izvršni dopredsjednik tvrtke Seo Gang-Hyun.
U drugom tromjesečju Hyundai je prodao 1,06 miliona automobila globalno, što je godišnji rast od 8,1 posto. Prodaja u Sjevernoj Americi porasla je 11,3 posto, a u Europi 4,5 posto. Kina je u prodaji porasla 45 posto, a Indija 7,7 posto, dok je u Latinskoj Americi prodaja pala za 14 posto.
U Rusiji je Hyundai ostvarivao pet posto ukupnih prihoda, a tamo je prodaja pala 32 posto. Hyundai je svoju tvornicu u Sankt-Peterburgu stavio u mirovanje.
Prodaja luksuznih modela kakav je Genesis ili Palisade te električni Ioniq 5 donijela je 70 posto prihoda. Na prodaju električnih vozila otpalo je 7,4 posto prihoda.
Hyundai sada većinu svojih poticaja daje za električna vozila budući da, kako kažu u tvrtki, Tesla trenutačno vodi agresivni cjenovni rat.
Hyundai planira otvoriti tvornicu električnih vozila u Georgiji krajem iduće godine kako bi se kvalificirao za američke poticaje.
Južnokorejska kompanija će isplatiti dividendu od 1.500 wona po dionici.