Marx.ba
Brzi napredak 5G tehnologije nije samo transformisao strukturu komunikacijskih mreža, već je otvorio i nove mogućnosti za monetizaciju u telekomunikacionoj industriji. Dok je 3G tehnologiji bilo potrebno skoro 12 godina da dosegne milijardu korisnika, a za 4G oko pet godina, predviđa se da će 5G do te brojke stići za manje od tri godine.
Prema analizi McKinsey & Company, ekspanzija 5G mreža nije ograničena samo na javne, već ima i privatnih bežičnih mreža koje također postaju popularne, a koncept mrežnog rezanja (network slicing), koji omogućava podijeljene virtuelne mreže unutar zajedničke fizičke infrastrukture, pruža velike mogućnosti. Budući da se standardi za mrežno rezanje još uvijek finaliziraju, očekuje se da će njegovo implementiranje dodatno podstaći širenje 5G usluga.
S obzirom na to da stalno raste potrošnja podataka, kompanije moraju da prate taj trend. Najveća nedoumica je kako napraviti profit na 5G tehnologiji, pa monetizacija predstavlja ključno pitanje.
Ako telekomunikacione kompanije nastave sa sadašnjim pristupom monetizaciji 5G mreže, to znači da su spremne da povrate samo djelić od preko 600 milijardi dolara za koje se očekuje da će investirati u 5G infrastrukturu između 2022. i 2025. godine, piše u svojoj analizi McKinsey & Company.
Samo u Sjedinjenim Američkim Državama telekomunikacione kompanije su potrošile oko 100 milijardi dolara za kupovinu 5G spektra na aukciji 2021. godine. Uprkos ovim značajnim infrastrukturnim investicijama, usvajanje i monetizacija 5G još uvijek su u povoju.
Autori analize tvrde da operateri imaju izbor kako da postignu monetizaciju 5G mreže.
– Mogu da igraju sporednu ulogu dok se odvija transformacija, ili mogu da pokušaju da se repozicioniraju kao graditelji 5G poslovanja, navode.
Oni dalje objašnjavaju da telekomunikacione kompanije mogu maksimalno da iskoriste priliku tako što će proći kroz različite nivoe izgradnje 5G poslovanja.
Prvi je takozvano „jezgro povezivanja“, koje predstavlja priliku da se do 2028. godine zaradi između 10 i 20 milijardi dolara. Drugi nivo monetizacije je “vrhunska povezanost”, sa procijenjenom vrijednošću od 30 do 50 milijardi dolara do 2028.
– Dok operatori grade poslovanje na svakom nivou, oni će se susresti sa novim izazovima, kupcima i konkurentima. Da bi se prilagodili morat će promijeniti svoje razmišljanje i poslovne pristupe. Trenutno je većina operatora na početku puta u korištenju 5G. Od 100 telekomunikacijskih kompanija sa najviše pretplatnika na ij, najveći broj njih (42) je u fazi koju nazivamo „pre-horizont“, što znači da tek treba da ponude korisnicima 5G konekciju”, ocjenjuju autori u analizi.
Dalje navode da postoje dva glavna puta za monetizaciju. Telekomunikacione kompanije mogu da povećaju prodaju 5G pristupa potrošačima ili mogu da lansiraju nove proizvode sa 5G podrškom, od kojih je najperspektivniji fiksni bežični pristup (FVA).
Dok se svijet i dalje nosi s digitalnom revolucijom, azijsko-pacifička regija se nalazi na njenom čelu. Telekomunikacioni operatori u ovoj regiji ne samo da ubrzano implementiraju 5G mreže, već takođe stvaraju inovativne strategije monetizacije, oslobađajući pun potencijal ove transformativne tehnologije. 5G sa svojim obećanjem ultra-brze konekcije i sposobnošću povezivanja velikog broja uređaja, ima potencijal razvoja industrije u rasponu od proizvodnje do zdravstva.
Međutim, visoki troškovi implementacije infrastrukture za 5G mrežu i potreba za uvjerljivim poslovnim modelom predstavljaju značajne izazove. Kako bi prevladali ove poteškoće, telekomunikacijski operateri u azijsko-pacifičkoj regiji usvajaju inovativne strategije.
Jedna od takvih je razvoj prilagođenih 5G rješenja za različite industrijske vertikale, odnosno telekomunikacijski operateri sve više sarađuju sa partnerskim industrijama kako bi razvili 5G aplikacije koje odgovaraju specifičnim potrebama.