Marketing X Business

INBOUND MARKETING ILI KAKO BITI PRVI NA GOOGLE-U

Zona plus/Š.M

Image by freepik

Svakome leži nešto drugačije i svako vidi različitu svrhu svoga posla i to je sasvim u redu.  
Osim što biste trebali slušati stručnjake i gurue digitalnog marketinga koji znaju što trebaju raditi, trebate i slijediti svoj put, imati svoju zvijezdu vodilju.  
 Svatko želi uspjeti u onome što radi, ali poneki jednostavno žele biti najbolji i prvi u svojoj specifičnoj niši.

Inbound marketing je ona vrsta marketinga s kojim vi privlačite svoje kupce i klijente k sebi, za razliku od oglašavanja prema vani gdje svima javno obznanjujete svoje postojanje.  
 
Dakle privlačite kupce na svoju web stranicu i društvene mreže za razliku od oglašavanja putem Google i drugih oglasa, billboarda ili nečeg trećeg. Ovdje je riječ o stvaranju sadržaja, jer se smatra kako se klijenti i kupci najviše i najbolje privlače putem kvalitetnog sadržaja. Posebno jer bi taj sadržaj trebao biti krojen prema njima i namijenjen baš njima. 
 
Inbound marketing možemo i definirati kako onaj koji korisniku “ne iskače” u vidu pop-upova, oglasa i sličnog niti mu s njim npr. ne prekidate njegov dnevni proces scrollanja društvenim mrežama. Znači inbound marketing ne viče – “evo me ovo sam ja i ovo je moj proizvod”,nego je on ono što bi se reklo “easy does it”. Ili po našu – pomalo.  
 
Zašto se čini kako jako mali broj poslovanja zapravo koristi inbound marketing u svojoj strategiji? Jednostavno. Jer smatraju kako za to nemaju vremena ili jednostavno u njega ne vjeruju. Inbound marketing djeluje na duge staze, a rijetki imaju volje i strpljenja čekati neki duži period vremena za uspjeh. Većina želi sve odmah i ako ne može danas onda neka to bude sutra, a po mogućnosti čak i jučer.  

U procesu između privlačenja i pretvaranja, zapravo privlačite stranca u svog idućeg klijenta ili korisnika kako bi posjetio vašu web stranicu, dakle pretvarate ga u posjetitelja.  
Jednom kada ste dobili posjetitelja na svojoj stranici sadržajem ga pretvarate u lead kojem prodajete svoju uslugu ili proizvode te ga pretvarate u klijenta. Kako je klijenta potrebno zadržati, također se smatra kako ga sadržajem trebate oduševiti (kao i kvalitetom svojih proizvoda i usluga), a sve kako bi on postao vaš promotor.  
 
Sadržaj kojim privlačite kupce i klijente na svoju web stranicu te ih tamo zadržavate te u konačnici pretvarate u kupce i promotore, su blogovi, objave na društvenim mrežama kao i ključne riječi koje ćete u svojim blogovima i na web stranici koristili kako bi im dali informacije koje pretražuju.  

Kao i sve, tako i inbound marketing ima svoje loše strane no nema ih toliko mnogo koliko možda mislite. Inbound marketing istiskuje zaista dosta truda i poznavanje raznih tehnika, zahtjeva konstantno unaprjeđivanje znanja i korištenje raznih alata.  
 
Smatra se kako je vremenski period u kojem inbound počinje davati prve rezultate negdje oko 6 mjeseci. Ali bit ćemo iskreni, prave rezultate ćete možda čekati i dulje. Ako ste u nekoj vrlo maloj specifičnoj niši i bavite se npr. pjeskarenjem plovila, imate kvalitetnu web stranicu sa sadržajem i koja daje točne informacije koje korisnike zanima, taj period može biti i kraći. Ubacite par blogova i pokoji video i recept za uspjeh je tu.  
 
Prednost inbound marketinga je to što je manji trošak od ostalih oblika marketinga i kampanja. I da, zahtjeva trud, ali ponekad znatno manji nego neke druge kampanje.