Marketing X Business

Instagram uvodi značajne promjene za zaštitu privatnosti i sigurnosti maloljetnih korisnika

Marx.ba

(Foto: Morrisey)

Instagram je odlučio značajno ažurirati svoju platformu da bi zaštitio privatnost i sigurnost maloljetnih korisnika. Ove promjene, čije se globalno uvođenje očekuje od januara, predstavljaju jednu od najopsežnijih dobrovoljnih prilagodbi koje je velika društvena mreža poduzela kako bi odgovorila na zabrinutost o sigurnosti mladih na internetu ali i na zakonodavni pritisak.

Nove mjere pokusavaju rijesiti tri ključna problema koja brinu roditelje: ograničenja kontakata, vidljivost sadržaja i vrijeme provedeno na aplikaciji. Svi novi računi korisnika mlađih od 16 godina bit će automatski postavljeni kao privatni, što znači da će tinejdžeri morati odobriti nove pratitelje prije nego što njihov sadržaj postane vidljiv. Nadalje, tinejdžeri će prema zadanim postavkama moći primati poruke samo od ljudi koje prate ili s kojima su već komunicirali, a neće moći primati poruke od računa koje ne prate.

Instagram uvodi i restriktivnije postavke sadržaja za tinejdžere, ograničavajući vrste preporuka koje dobivaju od nepraćenih računa u Reelsima i na stranici Explore. Nove opcije roditeljskog nadzora omogućit će roditeljima i skrbnicima upravljanje postavkama Instagrama svoje djece i praćenje s kim komuniciraju, iako sadržaj poruka ostaje privatan.

Za pomoć tinejdžerima u praćenju vremena provedenog na platformi, Instagram uvodi podsjetnik koji će se pojaviti nakon 60 minuta dnevnog korištenja, potičući ih da zatvore aplikaciju. Obavijesti za tinejdžerske račune bit će automatski onemogućene između 22 sata i 7 ujutro. Tinejdžeri će također biti zamoljeni da odaberu neke od preko 30 “sigurnih” tema koje će informirati preporuke sadržaja.

Promjena se odnosi odmah na nove tinejdžerske račune, dok će postojeći računi u Sjedinjenim Američkim Državama, Kanadi, Ujedinjenom Kraljevstvu i Australiji vidjeti ove promjene unutar 60 dana, s planiranim globalnim uvođenjem u januaru. Meta, Instagramova matična kompanija, također razvija nova rješenja za provjeru dobi i automatizirane sisteme za identifikaciju maloljetničkih računa i primjenu restriktivnijih postavki.

Instagram ċe vjerovatno izvršiti pritisak na druge popularne platforme društvenih mreža poput TikToka i Snapchata da usvoje slične mjere. Međutim, ostaje nejasno hoće li ove promjene zadovoljiti regulatore ili ublažiti šire društvene zabrinutosti o utjecaju društvenih medija na mlade korisnike.

Najava dolazi u vrijeme pravnih izazova, uključujući tužbu 41 američke savezne države i Distrikta Columbia protiv Mete, tvrdeći da je Instagram štetan i stvara ovisnost kod tinejdžera. Također slijedi pozive 42 državna tužitelja za dodavanje oznaka upozorenja na društvene medije, kako je predložila vlada SAD, piše Bug.