Marx.ba
Nakon što je Evropska komisija odobrila Lufthansinu akviziciju 41% udjela u ITA Airwaysu, uz mogućnost kasnijeg potpunog vlasništva, pojavili su se strateški planovi za unapređenje mreže italijanskog prijevoznika, sa značajnim fokusom na istočnu Evropu. Očekuje se da će biti uključena tržišta u bivšoj Jugoslaviji, od kojih gotovo nijedno ne opslužuje ova kompanija.
Lufthansa ima za cilj da proširi mrežu istočnoevropskih destinacija ITA Airwaysa kako bi olakšala transfer saobraćaj preko Rima. Ova strategija je osmišljena da prvenstveno prevozi putnike iz istočne Evrope u Sjedinjene Američke Države, čime se proširuje prisutnost ITA-e na tržištu i poboljšava povezanost unutar mreže Lufthansa grupe. Italijanska aviokompanija će se sljedeće godine pridružiti Star Allianceu, piše EX YU aviation.
Jedina destinacija ITA Airwaysa u bivšoj Jugoslaviji je Split, koji je opslužen samo u avgustu ove godine na ukupno samo pet letova. Prije pandemije korona virusa, prethodnik kompanije, Alitalia, imao je cjelogodišnju liniju iz Rima za Beograd i Podgoricu, kao i sezonske letove za Dubrovnik i Spit.
Kompanija je 2022. godine objavila planove za lansiranje za Beograd, reklamirajući uslugu na svojoj web stranici, ali na kraju nije uspjela. Prevoznik se prošle godine prijavio za dnevne termine na beogradskom aerodromu od juna, ali ni letovi nisu realizovani. Na drugim mjestima, Alitalia je održavala operacije od Milana do Sarajeva, Zagreba i Skoplja do 2007. i 2008., kao i između Rima i glavnog grada Makedonije između 2014. i 2016. Također je najavila svoju namjeru da pokrene operacije od aerodroma Fiumicino do Zagreba, Sarajeva i Prištine , ali ti letovi još nisu ostvareni.
Ostaje da se vidi kako i gdje će italijanska kompanija provesti planove o širtenju u istočnoj Evropi.
VEZANO