Marx.ba

Trgovinske politike i carinski ratovi predsjednika Donalda Trumpa potaknuli su val antiameričkog raspoloženja. Od početka godine ugled Sjedinjenih Američkih Država opao je u 38 od 42 zemlje širom svijeta u kojima je provedeno ispitivanje, a najveći pad ugleda zabilježen je među kanadskim i evropskim potrošačima. Takvo raspoloženje prelilo se u značajan otpor prema američkim brendovima, nanoseći im reputacijsku i finansijsku štetu.
U samo mjesec i pol dana sedam američkih brendova koji su najteže pogođeni protivmeričkim raspoloženjem izgubili su nevjerovatnih 740 milijardi dolara tržišne vrijednosti, pokazuju podaci koje je predstavio AltIndex.com.
Kao cijela švicarska ekonomija
Srozavanje američkog ugleda uslijed Trumpovih trgovinskih ratova postaje veliko opterećenje za američke brendove. Otkako je Donald Trump preuzeo dužnost u januaru, prosječna neto naklonost prema Sjedinjenim Američkim Državama na globalnom nivou pala je za otprilike 20 bodova, a potrošači u nizu zemalja bojkotiraju američke brendove u znak protesta. Taj otpor mnogo košta američke kompanije – i financijski i reputacijski.

Prema istraživanju Axiosa, koje je obuhvatilo analizu više od 19 miliona članaka objavljenih u 2024. i tokom prva tri mjeseca 2025., 12 od 16 američkih brendova doživjelo je nagli pad globalnog sentimenta nakon inauguracije predsjednika Trumpa, prenosi Točka na i
Najviše su pogođeni FedEx, Chevron i Warner Bros. Discovery, kod kojih je globalni pozitivan sentiment od januara pao za više od 30 posto. Nisu daleko ni Coca-Cola i Tesla s padom sentimenta od 28 posto, odnosno 23 posto. Statistike pokazuju da je AI div Nvidia zabilježio pad od 18 posto, a u minusu su i Starbucks (-6%) i Amazon (-4%). Walt Disney, Walmart, Google i Uber bilježe pad rasponu između 1 i 10 posto.
Ovako široko rasprostranjena reputacijska šteta rezultirala je i značajnim gubitkom tržišne vrijednosti. Prema analizi AltIndexa, sedam američkih brendova koji su najviše pogođeni rastućim antiameričkim raspoloženjem u samo šest sedmica zabilježili su kumulativni pad tržišne vrijednosti koji premašuje 740 milijardi dolara – što je gotovo jednako švicarskom BDP-u.
Najveći su gubitnici tehnološki divovi Nvidia, Amazon i Tesla, s padovima od 310 milijardi, 200 milijardi i 125 milijardi dolara. Ostale kompanije imale su ipak manje gubitke – Chevron je izgubio 44,2 milijarde, Starbucks 36,4 milijarde, a FedEx i Warner Bros. Discovery izgubili su otprilike po 13 milijardi dolara.
Coca-Cola – izuzetak
Zanimljivo je da je Coca-Cola jedini veliki američki brend kojem je globalni sentiment pao, ali mu je tržišna vrijednost porasla. Od početka godine, pozitivan sentiment prema kompaniji pao je za velikih 28 posto, što je četvrti najveći pad među analiziranim kompanijama. No, tržišna vrijednost Coca-Cole u posljednjih mjesec i po dana porasla je za 2 milijarde dolara.
S druge strane, samo su četiri analizirane američke kompoanije ove godine zabilježile rast pozitivnog sentimenta na globalnom nivou, a prednjači McDonald’s. Od početka godine, pozitivan sentiment prema McDonald’su porastao je za impresivnih 32 posto, gotovo tri puta više od Mete (11%). Listu dobitnika zaokružuju OpenAI s rastom od 6 posto i Apple s rastom od 5 posto.
VEZANO
Nenadana prilika: Trumpove carine dižu Evropu, svima je postala poželjna