Marx.ba
Putevi opremljeni tehnologijom za punjenje vozila u pokretu koriste tehnologiju sličnu Bluetoothu, gdje su kablovi suvišni, a struja se prenosi preko posebnih prijemnika montiranih na vozilima. Ova tehnologija štedi vrijeme i već se primjenjuje u Izraelu, Švedskoj i Njemačkoj, zahvaljujući kompaniji Electreon.
U novembru je Electreon predstavio prvi takav put u SAD, u Detroitu. Projekat, najavljen još 2021. godine, obuhvata dionicu dužine 1,6 km i služit će hiljadama aktivnih električnih vozila u Mičigenu. Tehnologija uključuje ugradnju bakarnih kalemova ispod kolovoza i montiranje prijemnika na vozila.
U saradnji sa Ministarstvom transporta Mičigena, Electreon ima petogodišnji plan za razvoj više takvih puteva. Za sada, ovaj put u Detroitu najpogodniji je za električne autobuse, “shuttle” servise i dostavna vozila. U Evropi, gde su električna i hibridna vozila značajno prisutnija, Electreon već ima slične projekte.
Kompanija ENRX iz Norveške također planira transformisati američke puteve pomoću indukovanog električnog punjenja. Očekuje se da će njihov projekat startati krajem 2027. godine na državnom putu 516 u centralnoj Floridi, pokrivajući manje od 8 km na auto-putu dugom 200 km. Projekat vredan 550 milijardi dolara uključuje upotrebu solarnih panela za punjenje i biće prilagođen kako malim, tako i velikim vozilima.
Sa Univerzitetom Purdue i Odeljenjem za transport Indijane, razvija se domaća verzija ovakvih puteva. Na dinici dugoj 400 metara testira se kako ovo punjenje funkcioniše za teške kamione koji se kreću auto-putem. Univerzitet se nada da će u narednih pet godina moći da elektrificira dio međudržavnog puta u Indijani, a dinica za testiranje bi trebalo da bude završena do ljeta 2025. godine.
Poređenje sa bežičnim punjačima za mobilne telefone možda najbolje opisuje ovu inovativnu i jednostavnu tehnologiju. Sa porastom cijena nafte, ovi putevi mogu biti odlična investicija omogućavajući vozačima da prelaze veće distance bez brige o lokaciji najbližih benzinskih stanica.