Marketing X Business

Kako kao novi menadžer da pokrenete stvari: Napravite detaljan plan prije početka

Marx.ba

(Izvor: LPC)

Preuzimanje nove uloge može biti zastrašujuće, bez obzira na to je li riječ o poziciji u novoj kompaniji ili u kompaniji u kojoj se zaposleni već neko vrijeme. Na samom početku vjerovatno će postojati velika doza neizvjesnosti – morate pokazati odgovornost u novoj ulozi, mnogi će nastojati utjecati na vas, mogući su organizacijski problemi dok ne pohvatate sve konce… Očekivanja ljudi oko vas će biti velika, ali vjerovatno ćete najveća očekivanje prema sebi postaviti vi sami – hoću li dobro obaviti posao?

Čak i ako jako dobro osjećate svijet oko sebe i sposobni ste postaviti sjajnu strategiju kao odgovor na izazove koji vas okružuju, mnogi ljudi koje vodite procjenjivat će vas na temelju onoga što možete učiniti i onga što ćete doista učiniti u svojih prvih 90 dana.

To je razdoblje tokom kojeg će vaš najbliži tim procijeniti vaš karakter, kompetenciju i cjelokupni kulturni stil. Pomno će proučiti odluke koje donosite (ili ne donosite), povjerenje i profesionalnost vašeg pristupa i, na kraju, jesu li vas spremni slijediti.

Stoga je ključno da imate detaljan plan o tome što ćete učiniti u svojih prvih 90 dana kako biste jasno pokazali da razumijete glavne probleme, uspostavite čvrste veze s ljudima u svom novom timu i izgradite okruženje u kojem će svi osjećati polet da ostvarite uspješnu budućnost.

Kako postupiti? Adam Bennett, poslovni konzultant i autor knjige “Great Change: The WAY to Get Big Strategy Done” s tridesetogodišnjim iskustvom u poslovnim transformacijama, kaže za Fast Company kako su ključna tri elementa: način razmišljanja, mehanika i pogreške.

Način razmišljanja

Ne propuštajte priliku da poboljšate područje u kojem ste preuzeli odgovornost. Vaš plan treba odražavati “transformacijski” način razmišljanja kojim nastojite napraviti materijalnu razliku pokazujući slijedeće osobine:

Samorefleksija: Pogledajte se u ogledalo i razmislite zašto ste željeli ovaj novi posao. Budite jasni šta želite postići i kakav doprinos želite dati.

Znatiželja: Budite istinski otvoreni za učenje novih stvari, iznenađenja i izazove.

Ambicija: postavite ambiciozne ciljeve za svoju kompaniju i za sebe. Budite spremni preuzeti profesionalni rizik i postići više nego što drugi misle da je moguće.

Hitnost: Ne gubite vrijeme – stvaranje zamaha zahtjeva osobnu energiju, a “dobar” plan koji se energično izvede danas bolji je od “savršenog” plana za slijedeću sedmicu. Idite što brže možete bez žurbe.

Suočite se sa stvarnošću: Budite spremni da vaše pretpostavke i hipoteze budu pogrešne. Bavite se činjenicama, a ne pretpostavkama, i zapamtite da nada nije strategija.

Mehanika

Slijedite dokazani i temeljiti pristup kako biste pokrenuli zamah:

Dokumentirajte svoj plan: Kao što je Benjamin Franklin rekao: “Ako ne uspijete planirati, planirate neuspjeh”. Zapišite svoj plan i jasno odredite šta želite postići do kraja prvog dana, prve sedmice, a zatim svake sedmice i mjesec nakon toga. Zapisivanje vašeg plana zapravo zahtijeva duboko, logično razmišljanje i strukturirani pristup.

Razmotrite sve poluge promjene: Odredite poluge koje možete povući da biste stvarno promijenili i utjecali na organizaciju koju vodite. Budite temeljni, provjerite svoje klijente i tržišta, proizvode i usluge, poslovne procese, tehnologiju, organizacijsku strukturu, ljude i kulturu te objekte.

Konsultujte se sa svima u kompaniji: Razgovarajte s ljudima iznad, pored i ispod vas u strukturi i slušajte. Zapišite i razmislite o onome što vam ti ljudi govore.

Greške

Upamtite da prilikom preuzimannja nove uloge možete napraviti neke velike greške, a one mogu uvelike utjecati na vaš uspjeh. Izbegavajte greške kao što su:

Pretvaranje da imate odgovor na sve: Niko ne voli pametnjakoviće, stoga odvojite malo vremena za slušanje i učenje prije nego što pretpostavite da znate sve.

Dosađivanje svima otvorenim porukama: Budite idirektni, ali i diplomatski. Pažljivo osmislite svoju komunikaciju kako biste privukli ljude da vas podrže i prate. Nemojte pretjerano kritikovati prošlost, čak ni ako za to postoje dobri razlozi.

Ne krećete se dovoljno brzo u svom timu: Ako neko iz vašeg tima nije dorastao svojoj ulozi ili onome što imate na umu, djelujte preventivno. Okružite se najboljim ljudima koje možete pronaći što je brže moguće. Vaš 90-dnevni plan ne bi trebao biti uklesan u kamenu. Morate se prilogođavati na temelju onoga što učite. Preuzimanje nove uloge, uz sve sumnje, neizvjesnosti i izazove, trebao bi biti uzbudljiv i energičan. Razvijanje sveobuhvatnog plana prije preuzimanja nove uloge pružit će čvrstu osnovu za fokusiranje na prave stvari i brzo stvaranje zamaha, poručuje Bennett.