Marketing X Business

Kakva je danas prodaja automobila na vodonik

Marx.ba

(Foto: Toyota)

Iako Toyota i BMW i dalje aktivno pokušavaju pronaći svoje mjesto na tržištu vozila koja koriste vodonik kao pogonsko gorivo, izgleda da se prostor za ovu tehnologiju sve više sužava.

Prema podacima konsultantske kuće SNE Research, globalna prodaja vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama pala je za 11,2% u prvom kvartalu 2025. godine u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

Još alarmantniji je podatak da je u tom periodu prodato svega 2.119 vozila na vodonik. U Evropi su, recimo, prodata samo 39 primjerka Toyote Mirai i Hyundaija Nexo, što predstavlja pad od nevjerovatnih 91% u poređenju s istim kvartalom prošle godine.

– Dok Južna Koreja i Kina i dalje prepoznaju vodoničnu industriju kao strateški sektor i zadržavaju državne subvencije, Sjedinjene Američke Države i Evropa jasno daju prednost električnim vozilima, navodi SNE Research.

U kombinaciji sa slabo razvijenom infrastrukturom za dopunu vodoničnog goriva, visokom cijenom vozila i skupim održavanjem, čini se da će vozila na vodonik nastaviti gubiti na atraktivnosti u globalnoj trci za održivom mobilnošću.