Marketing X Business

Ko su najveći sponzori Evropskog prvenstva u fudbalu

Marx.ba

(Foto: Euro 2024/Facebook)

Evropsko prvenstvo u fudbalu počinje u petak, 14. juna. Tada će se ne otkotrljati samo lopta, već i novac. Mnogo novca. Većina sponzora Evropskog prvenstva u fudbalu su kompanije iz prekookeanskih zemalja, posebno iz Kine.

U kakvom je uzbuđenju bila Njemačka kada je objavljena ta vijest. Više od 70 godina Elf je trčao na terenu u Adidasovim dresovima, a onda je 22. marta ove godine, Njemački fudbalski savez (DFB) saopštio da će reprezentativci od 2027. godine nositi opremu sa logom američke kompanije Nike. Ugovor je potpisan na sedam godina i DFB-u bi trebalo da donese bar dvostruko više novca od partnerstva sa Adidasom, piše Seebiz.

Inovacijom kopački, koje su prvi put obučene na Svjetskom prvenstvu 1954. godine, Adidas je dao značajan doprinos trijumfu njemačkog tima na turniru u Švicarskoj. Ova novina donijela je Nijemcima prednost u odnosu na (tada) favorizovane Mađare. Zbog kiše, teren u Bernu je bio klizav. U decenijama koje su uslijedile, partnerstvo između DFB-a i Adidasa postalo je prirodna stvar, gotovo neka vrsta simbioze.

Mnogi ljubitelji fudbala zbog toga su bili šokirani odlukom DFB-a, u poslovnim krugovima je izostalo razumijevanje za taj potez, a DFB su kritikovali čak i članovi savezne vlade. Ministar zdravlja Karl Lauterbah napisao je na platformi X: „Smatram da je to pogrešna odluka, komercijalizacija uništava tradiciju i djelić domovine. ”

Ministar ekonomije Robert Habeck požalio se: „Adidas i crno-crveno-zlatna kombinacija su mi uvijek išli ruku pod ruku. To je dio njemačkog identiteta. Tu sam poželio malo više patriotizma“.

Samo nekoliko sedmica kasnije uslijedio je novi šok za tradicionaliste. Kineski proizvođač automobila BYD bit će jedan od glavnih sponzora Evropskog prvenstva za fudbalere koje će se igrati u Njemačkoj. Kinezi će staviti na raspolaganje veći vozni park svojih e-vozila. Za neke to nije senzacija, jer već tokom Svjetskog prvenstva 2006. (također u Nemačkoj), sponzor turnira bila je korejska kompanija Hyundai.

Na osnovu čega je donijeta takva odluka, teško je saznati. DFB nije želeo da odgovori na upit DW-a, već je novinare uputio na organizatora turnira – a to je UEFA (Evropska fudbalska federacija) sa sjedištem u Nionu u Švajcarskoj. Ali UEFA, takođe, nije željela odgovoriti na pitanja.

Poslali su vrlo kratku listu od pet poslovnih partnera. Adidas obezbjeđuje „fudbalske lopte i opremu za volontere i saradnike“, Atos je zadužen za IT tokom turnira, a BYD obezbeđuje „flotu e-automobila“. A tu je i Coca-Cola („spašava navijače, volontere i zvaničnike od dehidracije“), i Deutsche Bahn (Njemačke željeznice će ponuditi ulaznice tokom turnira pod posebnim uslovima).