Marketing X Business

Korištenje umjetne inteligencije: ChatGPT daleko najpopularniji AI alat

Marx.ba

(Izvor: Youtube)

Koristeći SEMrush, alat u SEO industriji, WriterBuddy  je analizirao više od 3.000 AI alata skupljanjem podataka iz raznih direktorija koji navode AI alate. Od njih izdvojili su 50 globalno najposjećenijih alata, koji su činili više od 80% prometa AI industrije, tokom proučavanog razdoblja (septembar 2022. do avgusta 2023. godine). Industrija umjetne inteligencije imala je prosječno 2 milijarde posjeta mjesečno tokom prošle godine, s porastom na 3,3 milijarde u posljednjih 6 mjeseci.

50 najposjećenijih AI alata u posljednjih 12 mjeseci 📷 writerbuddy.ai
50 najposjećenijih AI alata u posljednjih 12 mjeseci

Istraživači na writerbuddy.ai otkrili su da je ChatGPT, besplatni chatbot koji je razvio OpenAI, preuzeo više od 60 posto udjela u prometu za alate s umjetnom inteligencijom između septembra 2022. i avgusta 2023., akumulirajući ukupno 14 milijardi posjeta. Ukupno, writerbuddy.ai je zabilježio 24 milijarde posjeta AI alatima (50 AI alata) koje su napravili korisnici širom svijeta u navedenom vremenskom okviru što je veliki rast u odnosu na godinu ranije. Isti izvor navodi kako je industrija umjetne inteligencije doživjela je prosječni mjesečni porast prometa od 236,3 miliona posjeta.

U istom periodu koje je analizirao WriterBuddy, drugi najpopularniji AI alat nakon ChatGPT-a bio je chatbot Character AI, koji je ostvario ukupno 3,8 milijardi posjeta između septembra 2022. i avgusta 2023. godine.

AI alat za pisanje QuillBot zaostaje za Character AI s 1,1 milijardom posjeta, a slijede ga generator slika MidJourney s 500,4 miliona posjeta i alat za podatkovnu znanost Hugging Face s 316,6 miliona.

Bard, Googleov odgovor na ChatGPT, došao je na šesto mjesto s 241,6 miliona posjeta u istom vremenskom periodu, a slijede ga alat za pisanje umjetne inteligencije NovelAI s 238,7 miliona posjeta, video generator CapCut s 203,8 miliona, chatbot JanitorAI sa 192,4 miliona i generator slika Civitai sa 177,2 miliona. 50 analiziranih AI alata doživjelo je stopu rasta od 10,7 puta , s prosječnim mjesečnim povećanjem od 236,3 miliona posjeta.

ChatGPT, Character AI i Google Bard doživjeli su neto rast prometa od 1,8 milijardi, 463,4 miliona, odnosno 68 miliona posjeta. Craiyon, MidJourney i Quillbot suočili su se s najvećim padom prometa tijekom tog razdoblja.

Osim primjetnih geografskih razlika, postoji i veliki rodni jaz između onih koji koriste alate umjetne inteligencije i onih koji ih ne koriste. Prema analizi WriterBuddyja, velika većina korisnika AI alata u promatranom periodu bili su muškarci (69,5 posto), dok su samo 30,5 posto bile žene.

Taj jaz odražava postojeću rodnu podjelu u sektoru umjetne inteligencije, gdje su većina radnika muškarci. Prema najnovijim podacima Svjetskog ekonomskog foruma (WEF), samo 22 posto žena u svijetu se bavi AI profesijama.

Također postoji velika razlika u geografskom porijeklu prometa za AI alate. Najveći dio ukupnog prometa (22,62 posto) dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, ukupno 5,5 milijardi posjeta, dok 8,52 posto dolazi iz Indije, koja je izvor 2,1 milijarde posjeta.

Među prvih deset zemalja s najviše korisnika umjetne inteligencije su i Indonezija (1,4 milijarde posjeta), Filipini (1,3 milijarde posjeta), Brazil (1,3 milijarde posjeta), Velika Britanija (665 miliona posjeta), Japan (642 miliona posjeta), Njemačka (630 miliona posjeta), Meksiko (579 miliona posjeta) i Kanada (534 miliona posjeta). Zajedno, evropske zemlje imale su ukupno 3,9 milijardi ukupnih posjeta, što stari kontinent čini trećim nakon SAD i Indije.

Većina korisnika AI alata u vremenskom okviru koji je analizirao WriterBuddy (63 posto) učinila je putem mobilnih uređaja, prije svega pametnih telefona, a ne prijenosnog ili stolnog računara.

Povezani članci