N. D.
Ikonični planinski vrh od 4.478 metara više neće biti u pakovanju čokoladnih pločica, jer je Toblerone „izgubio švicarski pasoš“.
Toblerone pločice će izgubiti kultni imidž vrha Matterhorn na ambalaži, jer se prema švicarskim zakonima čokolada više ne može smatrati švIcarskom.
Seizmička promjena brenda uslijedila je nakon odluke američkog vlasnika Tobleronea Mondeleza, konditorskog giganta, da preseli proizvodnju izvan Švicarske po prvi put u historiji čokoladnih pločica.
Mondelez je prošle godine najavio da će kompanija otvoriti novu proizvodnu lokaciju za Toblerone u Slovačkoj, kao odgovor na rastuću potražnju za svojim proizvodima širom svijeta.
Ali promjena ima značajnu cijenu za brend – prema švicarskom zakonu, samo proizvodi na bazi mlijeka proizvedeni isključivo i u potpunosti u Švicarskoj mogu koristiti nacionalne simbole u svom marketingu.
To znači da će Toblerone, koji je prvi put osnovan u švicarskom glavnom gradu Bernu 1908. godine i od tada ponosno švicarski, izgubiti planinski vrh Matterhorn iz svoje ambalaže, jednu od njegovih najprepoznatljivijih karakteristika.
U planinskom vrhu skriven je i heraldički medvjed, simbol Berna – koji će također nestati. Čokoladne pločice, napravljene od hrskavih badema i nuga meda, odmah se prepoznaju po jedinstvenom trouglastom obliku, koji podsjeća na alpske planine, fontu i logotipu koji se koristi u ambalaži, te natpisima ugraviranim u čokoladu. Sve će to vjerovatno biti izgubljeno jer će se čokolada sada dijelom proizvoditi u Slovačkoj. Mondelez je rekao da će slika švajcarskog planinskog vrha od 4.478 metara sada biti zamenjena generičkim vrhom, dok će u pakovanju biti korišten novi font, a na kutiji će pisati „osnovano u Švicarskoj“ umjesto „švicarske“.
Na ambalaži će se nalaziti i potpis osnivača Tobleronea Theodora Toblera, koji odaje počast porijeklu čokoladnih pločica. Iako se mnogo toga gubi u novom pakovanju, Mondelez je rekao da će kompanija dobiti na brojkama zbog odluke da preseli proizvodnju u Slovačku, a očekuje se da će nova proizvodna lokacija u istočnoj Evropi “proizvesti milione dodatnih čokolada”.
Dizajn novog pakovanja tek treba da se otkrije, ali iz kompanije kažu da će sve vezano za kvalitet ostati isto.