Marx.ba
Southwest Airlines, američki low-cost prijevoznik, neočekivano je ostao obavljati letove dok su se konkurenti prizemljili u haosu uzrokovanom pogreškom u ažuriranju sistema CrowdStrike.
Odgovor leži u korištenju Windows for Workgroups 3.11. Dobro ste pročitali, riječ je o operacijskom suistemu izdanom 1992. godine, a povućenom iz upotrebe prije 16 godina.
Microsoft službeno 12. jula 2008. godine prekida svu prodaju Windows for Workgroups 3.11.
– Za one koji nisu znali, nedavno smo objavili da OEM proizvođači više neće moći licencirati Windows for Workgroups 3.11. Konačno je kraj jedne ere, objavio je tada John Coyne iz Microsofta.
Operacijama aviokompanije upravlja sistem nazvan SkySolver, koji radi upravo na tom OS-u. Nastao je kao ažurirana verzija Windowsa 3.1 i bio je prva verzija Windowsa prikladna za peer-to-peer umrežavanje i prvenstveno orijentirana prema poslovnim korisnicima. I danas očito radi jer organizira poslovanje flote Southwesta od približno 700 aviona s oko 4.000 dnevnih letova, koji lete do 121 odredište s posadama od 5-6 osoba po letu. Svaki avion može prevoziti između 150-180 putnika. Ako se to pomnoži, dnevno prevezu, koordinirano s pouzdanim softverom oko 700.000 putnika.
Southwest, već se u prošlosti suočavao s kritikama zbog oslanjanja na zastarjelu tehnologiju. U januaru prošle godine cijeli se sistem raspao, svi su letovi otkazani kao glavi krivac upravo su proglašene zastarjele aplikacije SkySolver i Crew Web Access, koje su pogonjene na zastarjelom OS-u. SkySolver i CWA mogu istovremeno obraditi oko 300 promjena rasporeda, a za sve više od toga – pada sistem.
Početkom ove godine TomsHardware je objavio da su njemačke željeznice objavile oglas za administratora sistema Windows for Workgroups 3.11 Administrator bi navodno nadzirao sisteme s procesorima od 166 MHz i 8 MB RAM-a, piše Bug.