Marketing X Business

Mlađim generacijama finansijska pismenost važnija nego ikad

Bloomberg Adria

(Foto: MMCHR)

Industrija finansijskih usluga morat će promijeniti način na koji pristupa mlađim generacijama koje ne odustaju od educiranja i informiranja preko društvenih mreža, jer iako promjene na tržištu koje su donijeli pripadnici generacije Z i milenijalci više nisu novost, činjenica da će upravo oni u rukama imati sve veću količinu novca, stavilo je na radar uspon društvenih medija kao alata za financijske savjete. 

Naime, predviđa se da će baby boomeri, generacije rođene od 1946. do 1964. godine, i pripadnici tihe generacije, odnosno rođeni od 1928. do 1945. godine, do 2045. godine prenijeti otprilike 73 biliona dolara mlađim generacijama, stoji u izvještaju Svjetskog ekonomskog foruma (WEF). 

Upravo to predviđanje u fokus stavlja takozvane finfluencere koji sve više oblikuju ulagačka ponašanja mlađih generacija. Naime, to su online influenceri koji dijele finansijske savjete na društvenim mrežama, pa, primjerice, na popularnoj mreži TikTok pokrivaju teme od osnovnih savjeta za štednju i budžetiranja do detaljnih analiza tržišta dionica, kriptovaluta i nekretnina, a posebni su po tome što finansijske teme, koje mogu biti dosadne, nerazumljive ili zastrašujuće, obrađuju kroz kratke, zanimljive videozapise koji pojednostavnjuju složene koncepte. 

Koliko je taj segment značajan govori i činjenica da hashtag FinTok na TikToku ima više od 4,7 milijardi pregleda, a iako TikTok ne dijeli korisničku statistiku, prema nekim procjenama gotovo 70 posto njegove publike ima 24 godine ili manje.

Pa dok generacija Z i milenijalci ulaze na financijska tržišta ranije od drugih generacija, industrija finansijskih usluga treba inovirati i prilagoditi način na koji pruža savjete, poruka je WEF-a.

Mlađe generacije imaju veći pristup finansijskim informacijama, ali važno je to razlikovati od individualno prilagođenih finansijskih savjeta koje pruža regulirani stručnjak, smatra Meagan Andrews, voditeljica Inicijative tržišta kapitala WEF-a.

– Društveni mediji su moćan kanal da zainteresiraju ljude za lične finansije i finansijska tržišta, ali i rizici s dezinformacijama su stvarni, istakla je. 

S tim se slaže i finansijska blogerica Sandra (Tetka) Ferenčak koja je nedavno za Bloomberg Adriju istakla da informacijama o ličnim finansijama koje dobivamo putem TikToka i drugih društvenih mreža treba pristupiti s oprezom. 

– Iako ima puno kvalitetnog i zanimljivog sadržaja prezentiranog u jednostavnoj i pitkoj formi, dio informacija uvijek treba uzeti s rezervom jer se finansijski sadržaj često treba dublje razumjeti, a ne samo konzumirati. Svi smo postali previše skloni pojednostavljivanju zbog poremećaja pažnje, a neke teme ipak zaslužuju više našeg fokusa, kazala je.

To znači da iako su društvene mreže svakako kanal s kojim se dopire do mlađih generacija, potrebno je pronaći način na koji se, posebno kod takvih tema, to radi na pravi način.

Općenito, WEF je identificirao šest trendova koji su važni za budućnost sektora finansijskog savjetovanja: demografske promjene, sveobuhvatno finansijsko blagostanje, potrebu za digitalno dostupnim i visoko personaliziranim savjetima, transparentno i pošteno određivanje cijena te sve veće oslanjanje na društvene medije.