Marketing X Business

Musk uvodi naknadu za nove korisnike platforme X

Marx.ba

(Foto: X)

Ako do sada niste besplatno otvorili račun na platformi X, bivšem Twitter, od sada ćete morati platiti „malu naknada”. To je na svojoj platformi objavio Elon Musk. Prema njemu, ova naknada je “jedini način da se obuzda nemilosrdni napad botova”. Također tvrdi da nikakva zaštita nije moguća osim plaćanja jer AI botovi mogu lako otvoriti račun, što dovodi to rasta lažnih korisničkih profila.

U naknadnom postu, Musk je objasnio da će korisnici koji odluče ne platiti naknadu biti onemogućeni objavljivati ali će i dalje moći besplatno pratiti druge korisničke profile i čitati sadržaj. Međutim, nakon tri mjeseca imat će besplatan pristup. Nije jasno kako će to nadmudriti AI da otvore nove račune i tiho čekaju tri mjeseca.

Trenutno nije poznat datum stupanja na snagu ovog sustava niti iznos naknade. Prema ranijim glasinama, Twitter razmatra naplaćivanje jednog američkog dolara godišnje.

Spominjanje botova kao jednog od glavnih problema platforme ima korijen u nakani da bi se oglašivačima prezentirali točni i poželjni soiciodemografski profili korisnika. Otkako je kupio X, pokušaj da verificirani računi plaćaju pretplatu, nije uspio, ni finansijski, niti je time riješio problem botova i spama.

Muskov pokušaj uvođenje verifikacije i čišćenje računa je priča kako se ne vodi platforme, odnosno bilo koji biznis. To je primjer jedne tragikomične poslovne priče koja će se jednog dana proučavati na koledžima.

Čim je preuzeo Twitter, rekao je da cijeli proces s verificiranim računima treba promijeniti. Prvo su nastali „sivi bedževi“ za „službene“ račune. Zatim je uvedena naknada za sve koji žele „plave bedževe“.  U istom vremenu nastala je je izjava koja se puno koristi u raznim meme objavama: „zaposlenici moraju biti pripravni na hard core posao da bi izgradili „twitter 2.0“.

Ni dva mjeseca nakon preuzimanja, Musk je počeo vraćati račune koji su bili zabranjeni, a mehanizmi koji su u platformi bili uspostavljeni da bi se spriječilo širenje dezinformacija, su razvodnjeni do te mjere da više nisu imali efekta.

U cijelom procesu pokušaja da Musk dovede platformu u red, po njegovoj zamisli, da „obuzda botove i riješi spam“ bilo je puno kolateralnih žrtava, mnogo je ljudi izgubilo posao ili su sami otišli, nestalo je povjerenje između platforme i oglašivača, s famoznom “ od….te“ izjavom, i kao krajnji rezultat, platforma je izgubila puno korisnika koji su je sami napustili i okaljala nepovratno brand kompanije.

Najnovije, plavi bedževi su se opet iznenada, nenajavljeno pojavili pred neku sedmicu na korisničkim računima koje im je Musk ne tako davno oduzeo.

Zato vjerovati kako će „mala naknada“ riješiti puno problema koje je Musk naslijedio ili sam stvorio, je samo još jedna epizode neslavne priče koja je započela kad je Musk unio umivaonik u zgradu Twittera, piše Bug.