Marx.ba
Nakon objavljivanja finansijskih rezultata za drugi kvartal 2024. godine, čini se da je Spotify na putu ka velikom preokretu – da zabilježi prvu profitabilnu godinu u svojoj historiji.
U prvih šest mjeseci 2024. godine švedska muzička platforma ostvarila je neto prihod od 471 milion eura, čime je postavljena osnova za prvu pozitivnu godinu od njenog lansiranja.
Ova profitabilnost je usko povezana sa brojem pretplatnika premium servisa. Iako je Spotify imao spor početak sa pretplatama od svog lansiranja 2008. godine, ubrzan rast korisničke baze započeo je nakon što je usluga postala dostupna u Sjedinjenim Američkim Državama 2011. godine, piše Statista.
Sa prosječnom godišnjom stopom rasta od 61 posto tokom 14 godina, broj pretplatnika dostigao je 236 miliona krajem 2023. godine, dok je u prvih šest mjeseci 2024. Spotify dodao još deset miliona korisnika.
Prema podacima kompanije, Spotify je u nekoliko navrata bio na ivici godišnje profitabilnosti, posljednji put 2021. godine, što se može pripisati pandemiji koronavirusa koja je povećala potražnju za digitalnim servisima.
Direktor Spotify Daniel Ek izjavio je da je poboljšanje monetizacije rezultat povećanja cijena na svim ključnim tržištima i proširenja ponude pretplata kako bi privukli različite tipove korisnika.
Međutim, značajan faktor koji je doprinio profitabilnosti su i masovna otpuštanja u tehnološkoj industriji 2022. i 2023. godine, uključujući otpuštanje više od 2.300 zaposlenih u kompaniji Spotify.
Kompanija trenutno ima za cilj dostizanje milijardu pretplatnika do 2030. godine. Iako platforma beleži prosječan godišnji rast od 24 miliona pretplatnika od 2018. godine, postizanje ovog cilja izgleda neizvjesno s obzirom na ekonomske izazove i konkurenciju novih streaming servisa kao što je TikTok.
Kada je Spotify lansirao svoj muzički streaming servis u nekoliko evropskih zemalja 2008. godine, malo ko je mogao predvidjeti da će ova startup kompanija iz Stokholma postati globalni lider u muzičkom strimingu.
Danas Spotify ima 626 miliona mjesečno aktivnih korisnika, od kojih 246 miliona plaća premium pretplatu. Iako je suočen sa izazovima, 2024. godina bi mogla biti prekretnica za Spotify, omogućavajući mu da konačno postane profitabilan na godišnjem nivou.