N. D.
Još u danima malog broja TV mreža, AM radija i novina, oglašavanje je bilo konkurentska industrija koja nam je pružila neke od najzabavnijih marketinških kampanja ikada.
U današnjem svijetu vođenom podacima, medij se promijenio, ali potreba da se privuče pažnja, potakne kupovina i promijeni utisak ljudi o brendu ili kompaniji je živa i zdrava. Kreiranje kultnih marketinških kampanja danas može značiti da postanete viralni, ali osnovni elementi dobrog marketinga nisu se promijenili onoliko koliko mislite.
Šta je marketinška kampanja? U osnovi, to su strateški napori preduzeća ka promociji određenog cilja kompanije. Oni imaju za cilj da dopru do kupaca kroz kombinaciju medijskih platformi i utiču na njihovu percepciju brenda ili ih podstaknu na kupovinu.
U narednim danima u više tekstova predstvaljamo vam 30 najboljih marketinških kampanja (veliki broj stručnjaka se slaže) svih vremena. Ovih 30 kultnih marketinških kampanja oblikovalo je način na koji se danas plasiramo. Od njih se može mnogo naučiti, pa ih svakako proučite i sve nove ideje koje prevladaju svijetom. Oni će vam pomoći da shvatite najbolje marketinške prakse, bez obzira na promjenu medija.
Danas objavljujemo šesti, završni dio u kojem su oni s vrha liste.
5. Absolut Vodka: “Boca”.
Ova štamparska kampanja započela je 1980. godine i učinila je Absolut bocu najpriznatijom bocom na svijetu. Kampanja se sastojala od 1.500 oglasa i trajala je 25 godina zaredom.
Kada je počeo, Absolut je imao 2,5 posto tržišnog udjela. Do kraja, kompanija je uvozila 4,5 miliona kutija godišnje, što je činilo polovinu tržišta votke!
4. IHOP: “IHOb”
Jedan od najvećih trikova u posljednjih nekoliko godina, Međunarodna kuća palačinki, natjerala je sve da se podignu zbog svoje nove posvećenosti… hamburgerima?
To se nikada nije dogodilo, ali je izazvalo toliko buke da su društvene mreže poludjele.
3. Pepsi: “Je li Pepsi OK?”
Korištenje poznatih ličnosti u reklamama za Super Bowl nije baš novi trend, ali Pepsi je u svojoj kampanji 2019. izvukao ozbiljnu moć zvijezda.
Steve Carrell, Lil John i Cardi B konačno su stavili tačku na debatu o tome da li je Pepsi u redu ili ne.
2. Apple: “Nabavite Mac”
Jedna od najpoznatijih marketinških kampanja za razvoj brenda, Appleova kampanja za Mac protiv PC-a od 66 spotova trajala je od 2006. do 2009. godine.
Jednostavna i moćna, ova kampanja je bila zabavna i informativna i pomogla je da se Mac izgradi u brend kakav je danas.
1. Nike: “Just Do It”
Godine 1988. Nike je prodao proizvoda u vrijednosti 800 miliona dolara . Predstavili su svoju kultnu kampanju “Just Do It”.
U roku od jedne decenije, prodaja je premašila 2 milijarde dolara. „Just Do It“ je osnovna poruka koja i dalje funkcioniše nekoliko decenija kasnije.