Marketing X Business

Nije PSG: Arnault i Red Bull preuzimaju fudbalski klub iz Pariza

Bloomberg Adria

(Foto: RP)

Porodica Arnault i grupa LVMH (koja je u njihovom vlasništvu) navodno su udružili snage s Red Bullom, kako bi kupili fudbalski klub Paris FC.

Jedna od najvećih modnih grupacija na svijetu – LVMH, ovih dana intenzivno drma globalno tržište svojim sklopljenim ili planiranim poslovima. Nakon najave o investiranju u luksuzni italijanski brend Moncler, gdje ostaje vjeran modi, francuski gigant ne krije ni svoje ambicije prema sportu. Sredinom oktobra, LVMH i Formula 1 potpisali su desetogodišnji ugovor vrijedan više od milijardu dolara, a sada je u planu i ovo partnerstvo s Red Bullom.

Prema dogovoru, multinacionalka specijalizovana za luksuznu robu, preuzela bi 55-56 posto francuskog drugoligaša, dok bi gigantu energetskih pića pripalo 15 posto. Sadašnji većinski akcionar kluba Paris FC Pierre Ferracci po aktuelnom planu zadržava udio od oko 30 posto i ostaje manjinski vlasnik sve do 2027. godine. Nakon toga planira da napusti klub i proda svoj preostali udio porodici Arnault, navode mediji.

S obzirom na tržišne vrijednosti dvije kompanije, ali i rastuće ambicije Red Bulla u sportu – što je teren na koji LVMH praktično tek ulazi, počev od Olimpijskih igara u ljeto ove godine, može se ocijeniti da ovo partnerstvo prije svega ide naruku Red Bullu. Austrijska kompanija koja raste u kontinuitetu, dobrim dijelom zahvaljujući profitnim maržama, spremna je da svom portfoliju doda još jedan “sportski projekat”.

Mreža fudbalskih klubova u koje se Red Bull upleo trenutno uključuje: RB Leipzig iz Bundeslige, dva austrijska kluba Red Bull Salzburg i FC Liefering, New York Red Bulls (MLS liga), zatim brazilski Red Bull Bragantino, japanski Omiya Ardija i najnoviji u nizu – mimo kluba Paris FC – a to je Leeds United iz Engleske, kojeg Red Bull i sponzoriše na prednjoj strani dresa.

Kako bi nadgledao svoju međunarodnu mrežu klubova, Red Bull je upravo angažovao bivšeg menadžera Liverpoola Jürgena Kloppa, kao šefa za kompanijski sektor globalnog fudbala, počevši od 2025. godine.

Gledajući finansije francuskog kluba iz druge lige, postaje evidentno da se u prethodnom periodu suočio s izazovima – prije svega, troškovi su munjevito rasli svake sezone počev od 2020/21.

Nedavno je Paris FC ostvario operativni prihod od 15,1 milion eura, pri čemu je većina bila komercijalne prirode (9,9 miliona eura), a s operativnim troškovima od 24,4 miliona eura klub je zabilježio gubitak od 9,3 miliona eura (prije razmjene igrača).

Međutim, finansijska situacija kluba bi se uskoro mogla promijeniti nabolje, jer bi mogao dobiti izdašan budžet – između 100 i 200 miliona eura u resursima, navodi L’Équipe. Ako uz to uzmemo u obzir da Paris FC trenutno zauzima prvo mjesto u drugoj ligi francuskog fudbala, a napredak ka vrhu djeluje kao realna mogućnost, ovaj dogovor bi mogao biti spasonosno rješenje za klub.

Prema pisanju sportcala, Paris FC, koji igra na stadionu Charlety na jugu grada, ima inferiornu poziciju u pogledu reputacije i broja navijača u odnosu na višegodišnjeg šampiona, prvoligaša Paris Saint Germain (PSG). Ali u novom vlasništvu, s muškim i ženskim timovima, to bi moglo se promijeniti: Paris FC će nastojati da uđe u prvu ligu i postane adekvatan rival PSG-u koji redovno nastupa u evropskoj elitnoj Ligi prvaka.

Ove zime možda ipak “nema zime” za status i profit pariskog kluba. Vrijeme će pokazati.

VEZANO

Koliko novca Liga nacija donosi reprezentacijama