Marketing X Business

Nikako nije nebitno: Moć i značenja boja u poslovnom svijetu

Marx.ba

(Izvor: Twitter)

Poznato je da boje mogu imati različiti utjecaj na naše raspoloženje, te da se energija koju nose može iskoristiti u svim aspektima života, pa tako i u poslovnom. Od toga kojim su bojama okrečeni zidovi kancelarije, preko boje odjeće koju nosimo na poslu, pa sve do boja koje se koriste za logo kompanija ili ambalaže proizvoda, jasno je da one prenose važne poruke primaocima, te da nimalo nije svejedno koja će biti upotrebljena za određenu svrhu.

Kako boje predstavljaju jedan od najvažnijih instrumenata za komunikaciju sa ciljnom grupom, važno je poznavati njihovo značenje kao i utjecaj na emocije i raspoloženje ljudi kojima se prenosi određena poruka. Stoga ukoliko razmišljate o novoj ambalaži, kreiranju web sajta kompanije, uvođenju uniformi za radnike ili pak preuređenju kancelarije, morate imati na umu i način reagovanja ljudske psihe na pojedine boje ili njihovu kombinaciju.

Plava

Psiholozi tvrde da plava boja smiruje, opušta i stimulira um, a prema provedenom istraživanju, ova boja je omiljena čak 4 posto svjetske populacije. Zbog toga i ne čudi zašto su logo ili dizajn najpopularnijih svjetskih kompanija ili sajtova obojeni upravo plavom bojom. Pa tako ukoliko krenemo od interfejsa najpopularnije društvene mreže Facebook, vidimo da je od samog starta on isključivo u plavoj boji. Takođe, Twitter, Vimeo i Samsung su se opredijelili za plavu boju svog loga. Kada uzmemo u obzir činjenicu da je plava boja omiljena gotovo polovini svjetskog stanovništva, kao i to da ona stimulira mozak, uliva povjerenje i na ljude djeluje opuštajuće, postaje jasnije zašto se veliki broj kompanija opredijelio upravo za ovu boju kao osnovnog prezentera brenda. Plava boja je idealna za dizajn weba, jer bi neka jači tonovi omeju koncentraciju posjetilaca.

Crvena

Za razliku od plave, crvena boja podstiče na akciju. Naime, nije nepoznanica da se crvenom bojom skreće pažnja ljudi na neka važna obavještenja ili upozorenja. Pojedini sajtovi bilježe rast od čak 30 posto novih prijava na newsletter mjesečno kada „subscribe“ dugme označe crvenom bojom. Upravo zbog ove činjenice je znak „Stop“ istaknut upravo crvenom bojom, kao i obavještenja o rasprodajama ili sniženjima. S obzirom na to da je crvena jedna od najupadljivijih boja, ona je dobar odabir za ambalažu proizvoda ili logo kompanija, a sjajan primjer za to su i svjetski najpoznatije kompanije poput Coca-Cole ili MasterCard. Psiholozi tvrde da crvena boja budi apetit, pa možda u tome leži objašnjenje zbog čega na prehrambenim proizvodima često viđamo crvenu ambalažu. Međutim, ono što je važno istaći jeste da ukoliko je ima previše, ona može probuditi agresivnost i razdražljivost, zbog čega je potrebno pažljivo dozirati i kombinovati sa drugim bojama.

Zelena

Zelena boja povezuje sa zdravljem, blagostanjem, prirodom i svježinom, te doprinosi osjećaju smirenosti, ravnoteže duha i tijela. Također, ova boja odaje utisak kvaliteta i stabilnosti, pa je često možemo vidjeti u nazivima brojnih organizacija, naučnih institucija, kao i softverskih kompanija. Zelena instiktivno podsjeća na prirodu, zbog čega stvara osjećaj zdravlja i svježine, te je ona najčešće istaknuta na apotekama i drogerijama. Ova boja se također koristi za ambalažu brojnih kozmetičkih proizvoda ne bi li se kod kupaca probudio osjećaj pouzdanosti i prirodnosti sadržaja unutar pakovanja. Pored svega navedenog, psiholozi ističu da je sposobnost čitanja veća kada smo okruženi zelenom bojom, pa su zbog toga njeni svjetliji tonovi idealni za pojedine web sajtove na kojima se plasira sadržaj koji zahtijeva koncentraciju. Zelena također podstiče kreativnost i inspiraciju kod ljudi, zbog čega su zidovi kancelarija često obojeni ovom bojom.

Narandžasta

Narandžasta je jedna od najtoplijih boja i simbolira pozitivnu energiju, dobro raspoloženje, toplotu i sjaj sunca. Ova boja privlači pažnju jednako uspješno kao i crvena, ali je za razliku od nje manje agresivna, baš zbog osnovnih asocijacija koje budi kod ljudi. Pored toga što privlači pažnju, narandžasta boja povećava dotok kiseonika u mozak i podstiče mentalnu aktivnost, budnost i koncetraciju. Zbog toga je često možemo vidjeti na sajtovima za kupovinu, a dobar primjer za to je i najpopularnija svjetska internet prodavnica „Alibaba“. Ova boja se također povezuje sa hranom i dobrim apetitom, zbog čega se intenzivno koristi u promociji prehrambenih proizvoda.

Žuta

Žuta boja se poistovjećuje sa optimizmom, pozitivnom energijom i radošću. Ovo je boja koju ljudsko oko najprije primijeti, a također se smatra psihološki najstimulativnijom, zbog čega je veoma zastupljena u komunikaciji kompanija sa ciljnom grupom. Poput crvene i narandžaste, žuta boja privlači pažnju, zbog čega se nalazi na mnogim saobraćajnim znakovima. Isto tako je često viđamo na ambalažama proizvoda, jer stvara osjećaj vedrine i radosti, te čini proizvod primamljivijim, zabavnijim i ljepšim. Ova boja našla i na logoima najpoznatijih svjetskih kompanija kao što su Ikea ili McDonald’s. Pored toga što se njome privlači pažnja sa velike udaljenosti na same maloprodajne objekte, žuta boja poručuje kupcima da kupovina može biti zabavna. Ovom bojom se također često ističu snižene cijene u supermarketima, što kod kupaca budi osjećaj radosti i podstiče ih na kupovinu. Međutim, previše žute iaziva kontraefekat, pa je neophodno kombinovati sa drugim bojama ili birati nježnije tonove.