Marketing X Business

Njemački divovi spremaju protivudar: Ulažu milijarde da bi dostigli Kineze

Marx.ba

(Foto: BYD)

Prošla godina donijela je zabrinjavajuće trendove. Dionice njemačkih proizvođača automobila, uključujući one uvrštene u indeks DAX, pale su za 12 do 25 posto. Investitori sve više gube povjerenje, a uzrok leži u velikoj ovisnosti o kineskom tržištu.

– Njemačka industrija plaća visoku cijenu za preveliku orijentaciju Kini, istaknuto je u analizi.

Njemački proizvođači suočavaju se s problemima u razvoju električnih vozila, posebno manjih i povoljnijih modela.

Frank Schwope s Visoke škole za srednja preduzeća objašnjava:

– Njemački proizvođači poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa ne prate zahtjeve za manjim električnim vozilima. Međutim treba napomenuti da na takvim vozilima nije bilo moguće zarađivati novac, niti je to danas slučaj.

Problem pogoršava činjenica da je njihova proizvodnja skupa, posebno zbog visokih troškova baterija, jer se još uvijek u velikoj mjeri nabavljaju na azijskom tržištu. Azijski proizvođači, predvođeni kineskim kompanijama, diktiraju cijene, piše Tagesschau.

Dominacija Kine u segmentu električnih vozila

Kineski proizvođači automobila, poput BYD-a, zahvaljujući snažnim državnim subvencijama postali su ozbiljna konkurencija Njemačkoj.

– Ne možemo poreći da su kineski proizvođači lideri na tržištu. Posebno u proizvodnji baterijskih ćelija, zabavnih sistema i softvera, Kinezi su znatno jači, kaže Schwope.

Simboličan udarac njemačkoj industriji dolazi iz Kine, gdje je BYD pretekao Volkswagen kao vodećeg proizvođača na najvećem svjetskom tržištu automobila.

Promjena preferencija kupaca

Današnji automobili više nisu samo prijevozna sredstva. Kupci žele više – od aplikacija za rezervaciju stolova u restoranima, sistema za karaoke do automobila koji služe kao konzole za igranje.

Christoph Stürmer, ekspert za automobilsku industriju, upozorava da njemački proizvođači moraju brzo reagirati. Potrebno je stvoriti zanimljivija korisnička iskustva i omogućiti jednostavniju upotrebu vozila.

Ulaganja u budućnost

Unatoč izazovima, njemački proizvođači ulažu milijarde eura u razvoj modernih tehnologija. Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz fokusirani su na električne pogone, autonomnu vožnju, proizvodnju baterija i digitalne usluge.

Volkswagen planira lansirati električna vozila po cijeni ispod 25.000 eura do 2026. godine, a do 2027. za njih bi trebalo izdvojiti ispod 20.000 eura.

To bi moglo pokrenuti masovniju prodaju i približiti se zahtjevima standarda EU, prema kojima flote vozila od 2025. godine ne smiju prelaziti prosječnu emisiju od 93,6 grama CO2 po kilometru, prenosi Tportal.

Pritisak strožih standarda EU

Strogi EU standardi natjerali su proizvođače da ubrzaju tranziciju prema električnim vozilima.

– Proizvođači moraju ostvariti 25 posto prodaje električnih automobila ili će se suočiti s visokim kaznama za neispunjavanje ciljeva vezanih uz emisije CO2, upozorava Stürmer.

Zbog toga analitičari očekuju pad cijena električnih automobila i pojačane popuste već sljedeće godine.

VEZANO

NATO će osnovati svoju banku: Šta to znači i šta će biti njen zadatak