N. D.
Novi Porsche Macan dobio je najvišu ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP testu. Sportski automobil sa četvero vrata impresionirao je vrhunskim rezultatima u svim test disciplinama.
Kako bi osigurao visok nivo sigurnosti svojih vozila, Porsche neprestano razvija i testira nove sisteme pomoći. Njihov učinak daleko premašuje ono što je propisano zakonom. Sa pet zvjezdica, novi, potpuno električni Porsche Macan postigao je najbolju moguću ukupnu ocjenu u Euro NCAP (Program za procjenu novih automobila). Ovo je standardizovani postupak ispitivanja za ocjenu i uporedivost sigurnosti motornih vozila. Svake dvije do tri godine kriteriji testiranja se revidiraju i zahtjevi se stalno povećavaju.
Na Euro NCAP testu, Macan se pokazao kao jedan od najsigurnijih modela u 2024. godini. Oko 150 programera, inženjera i testera bilo je uključeno u razvoj i integraciju sigurnosnih asistenata u novi Macan. Proces razvoja trajao je oko tri godine.
– Najveći izazov je izgraditi povjerenje u sisteme. Primjetite ih tek kada je gotovo prekasno i kada je kritična situacija neizbježna, kaže Björn Kern.
Strategija eskalacije sistema pomoći je da vozilo u početku izda upozorenje dok vozač još može reagovati. Ako vozač ne interveniše, asistent automatski koči kako bi smanjio posljedice sudara ili u potpunosti izbjegao sudar.
Euro NCAP ističe: “Performanse Autonomnog sistema kočenja u slučaju nužde (AEB) bile su adekvatne u testovima odgovora sa drugim vozilima. Sudari su izbjegnuti u nekoliko testova.”
Test pozitivno naglašava zaštitni učinak sistema na pješake i bicikliste. Upozorenje o napuštanju trake i pomoćnik za promjenu trake predstavljaju slično važnu sigurnost. Zajedno, ova dva sistema povećavaju sigurnost, posebno na autoputevima.
Još jedna inovacija – sistem upozorenja na izlasku pruža vizuelne podsjetnike na svim izlazima za učesnike u saobraćaju koji prilaze s leđa. Ako postoji opasnost od sudara, na primjer sa biciklistom, pomoćnik odgađa otvaranje vrata i time smanjuje opasnost. Umor i rastresenost takođe često dovode do nesreća. Preporuka za pauzu predlaže pauzu ako vozač pokaže znakove sve većeg umora. Preporuka je zasnovana na analizi vožnje i ponašanja u traci. U budućnosti će sistemi kamera u unutrašnjosti vozila omogućiti detekciju mikrospavanja ili vizuelne distrakcije. Ovo još više povećava sigurnost.
Uprkos inovativnim sistemima pomoći, odgovornost ostaje na vozaču.
– U razvoju ovih sistema, Porsche uvijek ide daleko dalje od minimalnih zakonskih zahtjeva za optimizaciju sigurnosti, kaže Björn Kern, stručnjak za aktivne sigurnosne sisteme u Porscheu.
Na primjer, u Macanu, pomoć pri kočenju u nuždi obrađuje podatke s prednje kamere, centralnog radara i radara u prednjem uglu dovoljna kombinacija radara i kamera povećava vidno polje i značajno proširuje područje djelovanja pješaci koji izlaze iz mrtvog ugla ili skreću na raskrsnicama.
Tokom Euro NCAP testova, vozila provode oko šest do osam sedmica na probnoj stazi, u laboratoriji i na putu. Četiri od šest testiranih vozila uništena su na crash testovima. Sigurnosni asistenti su testirani na visoko preciznim testovima vožnje uz pomoć robota. Ovdje je Macan ostvario impresivnu vrijednost od 78 posto. Euro NCAP procjenjuje zaštitu ugroženih učesnika u saobraćaju na 83 posto, a zaštitu putnika i djece na 90 posto.
VEZANO