Marketing X Business

Odlični rezultati: Katapultirana neto dobit Gorenja

Marx.ba

(Foto: Gorenje)

Kompanija Gorenje kućanski aparati lani je ostvarila 2,53 milijarde eura čistih prihoda od prodaje, što je 15,6 posto više nego 2022. Lanjska je neto dobit dosegla 21 milion eura i bila je 467,6 posto veća nego godinu prije.

Uz rast prodaje, Gorenje se u godišnjem izvještaju pohvalilo i većom poslovnom učinkovitošću.

Kako je uprava Gorenja napisala u izvještaju objavljenom na stranicama Ajpesa, na veće prihode utjecali su veća ekonomija razmjera, veća produktivnost, bolje upravljanje troškovima i povoljnija struktura proizvoda.

Gledano po geografskim područjima, centralna proizvodna kompanija unutar grupacije Hisense Europe najveći je rast ostvarila na tržištima zapadne Evrope, gdje su prošlogodišnji prihodi porasli za 21,8 posto u odnosu na 2022. na 1,32 milijarde eura, što u strukturi prihoda predstavlja 52,3- postotni udio.

Na tržištima istočne Evrope prihodi od prodaje u odnosu na 2022. porasli su za 13 posto na 1,08 milijardi eura, što čini 42,6 posto svih prihoda. U strukturi prihoda udio zapadne Evrope porastao je za 2,7 postotnih bodova, a istočne Evrope smanjen za jedan postotni bod.

Gorenje, koje ima proizvodne pogone u Sloveniji, Valjevu u Srbiji i Marianska Udolna u Češkoj, lani je smanjilo troškove rada za gotovo četiri posto, na 96,3 miliona eura. Krajem 2023. kompanija je imala 2.899 zaposlenih, što je 3,5 posto manje nego godinu prije.

Gorenje je prošle godine uložilo 34,4 miliona eura, od čega je 59,1 posto uloženo u dugotrajnu materijalnu imovinu, odnosno nove mašine i postrojenja. Istodobno, kompanija je nastavila ulagati u istraživanje i razvoj kako bi poboljšala konkurentnost proizvoda, što je osnova za rast i strukturu poboljšanja prodaje.

U Gorenju razvijaju frižidere i zamrzivače, mašine za pranje i sušenje rublja te većinu aparata za kuhanje. Hisense televizori također se proizvode u Velenju. Također imaju zajedničke odjele, kao što su istraživanje i razvoj elektronike, predrazvoj, certifikacijski laboratorij i centar za inovacije, među ostalima.

Spomenuti inovacijski centar kompanija je otvorila u februaru prošle godine. Razvoj tehnologije i uređaja tako se odvija u Velenju, neovisno o tome gdje će se odvijati proizvodnja pojedinih uređaja i kojem će tržištu biti namijenjeni.

Time Hisense grupa sa sjedištem u Kini, ističu u Gorenju, dodatno jača značaj Slovenije kao svoje centralne evropske proizvodne i razvojne lokacije, što donosi i nova ulaganja i radna mjesta. U osnivanje inovacijskog centra uloženo je više od dva miliona eura, au istraživanje i razvoj oko 45 miliona eura ili gotovo 20 posto više nego 2022. godine.

Ulaganje u novi inovacijski centar dio je većeg projekta ulaganja u nove generacije kućanskih aparata koji će trajati do novembra ove godine. U njega će kompanija uložiti oko 39 miliona eura. U sklopu državnog sufinanciranja temeljem Zakona o poticanju ulaganja kompanija će dobiti nešto više od devet miliona eura.