Marketing X Business

Ogroman rast profita: Labubu lutke donijele milijarde kompaniji koja ih proizvodi

Marx.ba

(Foto: Labubu)

Pop Mart, kineska kompanija koja stoji iza izuzetno popularnih Labubu lutki, objavila je da očekuje ogroman porast profita u prvih šest mjeseci ove godine. Kompanija sa sjedištem u Pekingu navela je da očekuje rast profita za najmanje 350%, dok su se prihodi više nego utrostručili.

Pop Mart, čija tržišna vrijednost iznosi više od 40 milijardi dolara (31,6 milijardi funti), također je saopćio da je povećana profitabilnost rezultat veće prepoznatljivosti brenda na globalnom nivou i bolje kontrole troškova, piše BBC.

Kolekcionari su opsjednuti viralnim Labubu lutkama – vilinskim bićima sa šiljatim zubima – koje su nestajale s polica i izazivale ogromne redove u prodavnicama širom svijeta.

Pop Mart je najpoznatiji po prodaji igračaka u tzv. “blind box” pakovanjima – kutijama koje ne otkrivaju sadržaj dok se ne otvore. Ovakav marketinški trik suočava se s kritikama jer potiče ponašanje slično kockanju i kompulzivnu kupovinu.

Labubu lutke, lansirane 2019. godine, pomogle su kompaniji da izraste u velikog maloprodajnog giganta, sa više od 2.000 prodavnica i automata širom svijeta.

Pop Mart je izašao na berzu u Hong Kongu 2020. godine, a vrijednost dionica porasla mu je za skoro 600% u protekloj godini.

Gotovo 40% ukupnih prihoda u 2024. godini došlo je izvan kopnene Kine. Zbog ogromne potražnje, mnoge prodavnice širom svijeta morale su pauzirati prodaju Labubu lutki.

Popularnost Labubua eksplodirala je posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, dijelom zahvaljujući podršci slavnih ličnosti poput Kim Kardashian i Lisae iz K-pop grupe Blackpink.

Partnerstva sa gigantima poput Coca-Cole i popularnim japanskim manga serijalom One Piece dodatno su pomogla u globalnoj popularnosti Labubu lutki.

U junu su, prema procjenama istraživačke firme M Science, prodaje Labubu lutki u SAD porasle za nevjerovatnih 5.000% u odnosu na isti mjesec prošle godine.

– Nikada nisam vidio nešto slično od drugih proizvođača igračaka, izjavio je Vinci Zhang, viši analitičar u M Science, za BBC.

Dodao je da Pop Mart ima ogroman potencijal na američkom tržištu, gdje trenutno ima manje od 40 prodavnica, dok ih u Kini ima oko 400.

Kupovna euforija stvorila je i cvjetajuće tržište preprodaje, gdje lutke koje se u početku prodaju za oko 10 dolara, mogu dostići cijene od više stotina dolara.

U junu je lutka u ljudskoj veličini prodata za 150.000 dolara na aukciji u Pekingu.