Marketing X Business

On je najpraćeniji youtuber u historiji interneta: MrBeast osvojio svijet

Marx.ba

(Foto: Youtube)

Kanal​​ na YouTubeu Jimmyja Donaldsona,​ poznatijega kao MrBeast, prošle sedmice i službeno postao najpraćeniji u historiji te videoplatforme. Američkog youtubera prati 273 miliona pratitelja, sedam miliona više od indijskog muzičkog kanala T-Series koji je godinama bio na tronu, nedodirljiv.

Prije pet godina Donaldson je čak velikodušno platio billboarde širom Amerike kojima je pozivao pratitelje da kliknu subscribe na kanal tadašnjega kralja YouTubea, Šveđanina PewDiePiea. PewDiePie tada je poželio pobijediti Indijce, ali nije uspio. U međuvremenu MrBeast je pretekao i njega, ali i T-Series, pa izjavio da je napokon “osvetio” švedskog komičara.

Te izvanserijske podatke, rekordne za jedan kanal, a posebno za individualnog youtubera, podebljat će bogatstvo Jimmyja Donaldsona koji već godinama slovi kao jedan od najplaćenijih kreatora na svijetu. Prema posljednjim podacima, njegova je neto vrijednost procijenjena na 500 miliona dolara, a na godinu od YouTubea i svojih dodatnih biznisa uprihodi između 600 i 700 miliona dolara. Njegovi videi redovno premašuju 100 miliona dolara pregleda i sa svakom objavom zaradi oko tri miliona dolara. Reklamira li usput i koji brend, taj se iznos udvostručuje. Globalni fanovi obožavaju njegove elaborirane izazove, posebno nagradne igre. Naime, MrBeast, koji za sebe voli reći da je i filantrop, veliki dio svog bogatstva podijeli potpunim strancima, a pobjednici njegovih izazova za obožavatelje kući odlaze s vrijednim novčanim nagradama.

MrBeast je dakle jedan od najvećih internetskih fenomena današnjice, mladić koji sa sitnih 26 godina nije samo najlukrativniji kreator na svijetu već i ozbiljan biznismen i filantrop. Uzlet njegova alter ega MrBeasta nije tekao glatko i nije se dogodio preko noći. Donaldson, prisjeća se Business Insider, prvi je video na YouTubeu objavio 2012., kao trinaestogodišnjak, te prvih nekoliko godina proveo objavljujući sadržaj kojim će, kako se nadao, “prokljuviti” logiku YouTubeova algoritma i tako privući golemu publiku. No, kako je svojedobno priznao, to mu nije polazilo za rukom.

Prvi radovi

Naime, kao srednjoškolac s ambicijom da postane zvijezda na YouTubeu pokušavao je jahati na valu trendova pa je kreirao sadržaj koji je bio popularan tog trenutka. Tako se, primjerice, snimao dok igra popularne igrice “Minecraft” i “Call of Duty” jer su upravo takvi gaming-kanali bili silno popularni, a onda je javno komentirao drame youtubera pa nudio tips&tricks za druge vlogere. Tri-četiri godine nakon debija napokon se počeo povećavati broj njegovih obožavatelja kojima se svidjelo vidjeti mladića ispred kamere (na dotadašnjim videima rijetko je bio u prvom planu), ali i to što relativno uspješno parodira druge youtubere i njihova takozvana intra, odnosno uvode u videosadržaj.

Zahvaljujući tim parodijama broj njegovih pratitelja do sredine 2016. povećao se na trideset hiljada. Zanimljivo, u tom seperiodu čak upisao na fakultet, ali njegova je studentska karijera trajala samo nekoliko sedmica. Kako prenosi Business Insider, mladić je s publikom podijelio da je majku tada obavijestio da ne planira studirati i da će radije biti siromašan, ali baviti se YouTubeom. Majka ko majka, sina ne samo da nije ukorila jer prekida školovanje, nego mu je i omogućila da se iseli iz porodičnog doma i s punim ga povjerenjem, kad to već toliko voli, ohrabrila da se potpuno posveti vloganju. Donaldson nije želio razočarati majku i upro je više, jače u snimanje videa te, napokon, 2017. objavio sadržaj koji je postao viralan.

Bizarno i duhovito

Sadržaj tog videa toliko je banalan da je mnogima potvrda degradacije kulture, ali živimo u zanimljivim vremenima, rekli su pametniji, pa će se čovjek morati pomiriti s time da viralnost uglavnom nema nikakve veze sa smislom. Naime, Donaldson se u videu snimao dok broji do sto hiljada, za što su mu trebala puna 44 sata. Budući da je broj pregleda ludo rastao, mladić je napokon shvatio što gledatelji vole, žele i trebaju – videe s bizarnim, kojiput i beskrajnom duhovitim, ali redovito besmislenim izazovima. Do kraja te godine publiku je oduševljavao, primjerice, vrćenjem zvrka puna 24 sata ili pak slušanjem pjesme Jakea Paula ‘It‘s Everyday Bro‘ deset sati u kontinuitetu.

Zahvaljujući izazovima prikupio je prvih milion pratitelja, a kako je broj pretplatnika rastao, tako je sadržaj postajao elaboriraniji, produkcijski izazovniji (trošak kreiranja videa do 2020. s 10 hiljada popeo se na 300 hiljada dolara) i sve je češće uključivao prijatelje, ali i pratitelje. Osim po tim dugotrajnim, iscrpljujućim natjecanjima, izazovima i stuntovima u kojima dijeli na stotine tisuća dolara, MrBeast se u zajednici najplaćenijih kreatora sadržaja ističe i svojim dobrotvornim akcijama, zbog čega je već 2018. stekao titulu “najvećeg globalnog ​filantropa na YouTubeu​”. Čim mu je 2017. počela kapati ozbiljnija lova od YouTubea, ali i sponzora, odlučio ju je dijeliti, a to je, naravno, postajalo novi, angažirajući sadržaj. Tako je tada, primjerice, otvorio privremenu prodavaonicu automobila i dijelio ih besplatno, darivao novac kreatorima koji su imali najmanje pratitelja i pregleda ili pak konobarima, taksistima…

Mama čuva novac

S obzirom na to da su sve njegove filantropske akcije (a sad se već mogu mjeriti u stotinama miliona doniranog novca) dokumentirane i objavljene na YouTubeu​, mnogi se pitaju je li doista dobročinitelj ili od darivanja pravi spektakl samo radi pregleda. Istina je, vjerovatno, negdje u sredini, ali – za razliku od svojih kolega koji također sjede na milionima – ipak je velikodušniji.

Iako mu je YouTube glavni izvor prihoda, a i životna strast, Donaldson je lansirao i “stvarne” biznise. Potkraj pandemijske 2020. svjetlo dana ugledali su burgeri MrBeast Burger, a 2022. brend slatkiša Feastables. U januaru ove godine potpisao je pak 100 miliona dolara vrijedan deal s Amazonom za čiji će Prime Video snimiti ekskluzivan takmičarski šou. Iako je, bez sumnje, izgradio veliko carstvo, tvrdi da nije bogat jer sav novac koji zaradi reinvestira “do stupidnog nivoa”. Kako je rekao Timeu, nema pristup glavnom računu, njime raspolaže – njegova mama. S obzirom na to da je riječ o ženi koja je toliko vjerovala u sina da mu je dopustila da se ne školuje, zavrijedila je svaki cent, piše Lider.