Marx.ba
Tokom drugog tromjesečja 2023. godine gosti su proveli gotovo 153 miliona noćenja u smještaju za kratkoročni najam u EU, rezerviranom putem Airbnba, Bookinga, Expedia Group ili TripAdvisora.
To odgovara porastu od 15,8 posto u usporedbi s istim razdobljem 2022. godine. Platformski turizam nastavlja premašivati nivoe prije pandemije i postavlja nove mjesečne rekordne vrijednosti: u aprilu je 46,7 miliona noćenja ostvareno u smještaju rezerviranom putem internetskih platformi, pokazujući povećanje od 19,5 posto u usporedbi s aprilom 2022. godine.
U maju je taj broj porastao na 47,6 miliouna noćenja (+22,6 posto u usporedbi sa majem 2022. godine), a u junu je ukupno iznosio 58,7 miliona (+8,4 posto u usporedbi s junom 2022. godine).
U prvoj polovici 2023. godine gosti su proveli oko 237 miliona noćenja u smještaju za kratkoročni najam u EU rezerviranom putem internetskih platformi. To je značajan rast u usporedbi s 2022. godinom (199 miliona noćenja; +18,8 posto); s noćenjima koja daleko premašuju nivoe prije pandemije (193 miliona noćenja u 2019. godini; +22,6 posto).
Dok tradicionalna obalna odredišta za odmor ostaju popularna tokom cijele godine, druge regije s izraženijom sezonalnošću pojavljuju se među prvih 20 tokom zimskih mjeseci 2023. godine.
Najpopularnije regije za kratkoročni najam smještaja rezerviranog putem internetskih platformi u prvog tromjesečja 2023. godine bile su Rhone-Alpes u Francuskoj (5,2 miliona noćenja), te španske regije Canarias (5,0 miliona) i Andalucia (4,3 miliona). Regije koje ovise o zimskom turizmu, poput Tirola u Austriji (1,9 miliona) također su se pojavile visoko na popisu.