Marketing X Business

Osiguravajuće kuće bilježe rast premije, lideri zadržali pozicije

Bloomberg Adria

(Izvor: Despositos)

Društva za osiguranje u Bosni i Hercegovini (BiH) u tri kvartala prošle godine bilježe rast premije u odnosu na isti period godinu ranije kako za životna tako i za neživotna osiguranja.

Na ime neživotnih osiguranja premija iznosi 596,9 miliona maraka u odnosu na 528,7 miliona, koliko je iznosila u tri kvartala 2022. godine.

Najveći udio u premiji ima osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila i osiguranje cestovnih vozila te osiguranje od nezgode. U BiH postoji zakonska obaveza osiguranja od autoodgovornosti, koje upravo zbog toga čini najveći dio neživotnih vrsta osiguranja.

Premija za životna osiguranja u periodu januar-septembar premašila je 147,3 miliona, što je više u odnosu na 139,9 miliona, koliko je iznosila u uporednom periodu.

U ovoj vrsti premije najveći udio ima životno osiguranje i dodatna osiguranja uz osiguranje života, pokazuju podaci Agencije za osiguranje BiH.

(Izvor: Bloomberg Adria)

Ukupna premija društava rasla je za 75,6 miliona KM ili za 11,3 posto.

Lider po naplaćenoj premiji je ASA osiguranje, a slijede ga Adriatic osiguranje, Uniqa osiguranje i Euroherc osiguranje. Ove kuće bile su na vrhu liste po naplaćenoj premiji i u prvoj polovini prošle godine. Najmanju premiju imaju Krajina osiguranje, SAS-Super P osiguranje i Central osiguranje.

U periodu januar–septembar 2023. godine osiguravajuće kuće isplatile su ukupno 302,2 miliona na ime 128.187 šteta. Za neživotna osiguranja isplaćene su štete od 225 miliona, a za životna osiguranja 77,2 miliona KM.

U BiH posluje ukupno 25 osiguravajućih društava. O načinima na koje možemo oblikovati ovu poslovnu zajednicu, doprinijeti većoj zaštiti stanovništva i boljoj saradnji s državom razgovarali smo prošle godine s direktorima UNIQA osiguranja Eldarom Dudom, Wiener osiguranja Borislavom Doderom i Dunav osiguranja Bojanom Popovićem, piše Bloomberg Adria.

Doder je istakao da su zbog nepovoljne ekonomske situacije osiguravajuća društva morala uskladiti cijene jer bi došlo do podosiguranosti klijenata. Dodao je da je najmanje zadovoljan učešćem životnog osiguranja u ukupnoj prodaji osiguranja.

– U BiH će i dalje prosječan čovjek prije osigurati kasko svoj automobil nego svoj život. Ja imam duboko uvjerenje da to nije dobro. Osiguranje stana, ako vas ne natjera bankarski sektor, rijetko je. Ne nađe se na listi prioriteta, ali tu imamo neke pomake, kazao je Doder.

– Pandemija je promijenila same načine prodaje, komunikacije s klijentom, promijenila je i svijest osiguranika prema osiguravaču, sve su to neki procesi koji će se i nastaviti. Digitalizacija će, bez obzira na to što neko daje prednost živoj riječi, olakšati poslovanje i jednima i drugima, skratit će se vrijeme potrebno da se zaključi osiguranje, naglasio je Popović.