Marx.ba
Iako zapravo nikada nije bilo sumnje da je Instagram opako profitabilan biznis za krovnu kompaniju Meta, javno objavljeni podaci o prihodima su zapanjujući. Naime, Instagram je 2021. godine Meti osigurao prihode od čak 32,4 mlrd. dolara, odnosno 27 ukupnih godišnjih prihoda kompanije.
Instagram je tako te godine zaradio više od Googleovog YouTube-a, koji je generirao 28,8 milijardi dolara od oglašavanja. No, za razliku od YouTube-a, koji 55% svojih prihoda prosljeđuje kreatorima i vlasnicima sadržaja, Instagram (i većina ostalih društvenih aplikacija) ne dijeli svoj prihode, napominje Business Insider.
Meta, tadašnji Facebook, kupio je Instagram 2012. godine za tada impresivnih milijardu dolara dok je još uvijek bio startup platforma za dijenjenje fotografija, bez prihoda i sa samo nekoliko zaposlenika. Danas je bez sumnje veoma profitabilan biznis na čelu kojeg je bivši izvršni direktor proizvoda Facebooka, Adam Mosseri.
Dodatno, Meta je objavila kako je Instagram 2018. godine imao prihode od 11,3 mlrd. dolara, koji su već iduće godine narasli na 17,9 mlrd. dolara, a 2019. godine iznosili su 22 mlrd dolara. Iako podaci za 2022. godinu nisu objavljeni, iz polugodišnjih prihoda od 16,5 mlrd. dolara, može se zaključiti kako je i te godine ponovno ostvaren rast prihoda.
Još prošlog mjeseca analitičari su sugerirali kako bi YouTube, ukoliko bi ga Alphabet izdvojio u zasebnu kompaniju, mogao imati tržišnu vrijednost od 400 mlrd. dolara.
Stoga, nije teško zaključiti kako bi Instagram mogao imati sličnu valuaciju u slučaju da ga Mark Zuckerberg odluči izdvojiti u zasebnu, javno izlistanu kompaniju, o čemu zasad nema govora, piše Business Insider.