Š.M
Dosta ljudi smatra e-mail marketing zastarjelim, neefikasnim i svakako nečim što više nije u trendu. Pored toga, većina njih ne zna skoro ništa o njemu. Smatraju da se sve svodi na to da napišete e-mail s nekom ponudom i onda ga pošaljete na puno adresa mimo e-mail liste.
Istina je, ipak nešto drugačija. Zapravo, to je dominantni kanal internet marketinga. Prema Anketi o preferencijama kanala provedenoj u SAD-u prije nekog vremena, e-pošta je preferirani marketinški kanal na temelju dopuštenja i dijeljenja sadržaja.
Ivo Perković, osnivač firme Marketing za sve te stručnjak iz područja marketinga i obrazovanja navodi 5 savjeta za uspješan e-mail marketing.
Savjet 1: brži rast e-mail liste
Izrada vaše e-mail liste može biti spora. Potrebno je dosta strpljenja i ustrajnosti. Pravi savjet za ubrzavanje procesa je dizajn obrasca za prijavu putem e-pošte. Sjajan obrazac za prijavu ispunjava sljedeće kriterije:
- Isticanje – neka obrazac za prijavu bude dovoljno velik i vizualno istaknut. Obavezno koristite boju podloge kako biste privukli pozornost na polje obrasca. Pokušajte postaviti obrazac na nekoliko mjesta na stranici, uključujući stranicu “O nama”.
- Obećanje – ako ljudima ne kažete što će dobiti, zašto bi se prijavili? Napišite im koliko je sadržaj koristan i koliko često će ga dobivati.
- Dokaz – ako je ikako moguće, pokažite legitimitet pokazujući koliko je ljudi već prijavljeno, odnosno koliko pretplatnika imate na vašem popisu? Na primjer, recite posjetiteljima: “Pridružite se stotinama financijskih stručnjaka koji svaki mjesec dobivaju savjete za ulaganje.”
Savjet 2: bolje stope otvaranja
Ovaj savjet za uspjeh e-mail marketinga je vrlo jednostavan. Uvijek dodajte stvarno ime pošiljatelja, živog ljudskog bića. Ako dolazi od osobe, manja je vjerojatnost da ćemo e-mail poruku izbrisati, a veća je vjerojatnost da ćemo je otvoriti, ali svejedno možete dodati naziv kompanije ili brenda.
Savjet 3: e-mail marketing prilagođen mobilnim uređajima
Mobilni uređaji odavno su postali najpopularnije mjesto za čitanje e-pošte. Budite osjetljivi na većinu pretplatnika i šaljite e-poštu prilagođenu mobilnim uređajima.
Nije teško. Samo slijedite ove osnovne smjernice:
- Provjerite je li glavni sadržaj poravnat ulijevo – ako vaš predložak e-pošte ima lijevi stupac sa slikama ili navigacijom, pomaknite ga udesno. Smartphonovi imaju uske ekrane. Nemojte tjerati primatelje da se pomiču udesno kako bi pročitali poruku.
- Koristite poveznice, a ne gumbe – neće svi primatelji preuzeti slike, pa gumbi temeljeni na slikama možda neće biti vidljivi. Koristite veze (ne gumbe) za svoje pozive na akciju, tako da će biti vidljivi svima na svakom uređaju.
- Pazite na odredišne stranice – posjetitelji kada kliknu moraju stići na odredišnu prodajnu web stranicu (stranica o proizvodima i uslugama) prilagođenu mobilnim uređajima.
Savjet 4: praćenje e-mail marketing kampanje
Svaki link na vašu web stranicu mora imati kod za praćenje. Prije stavljanja veza u e-mail poruke, prvo ih pokrenite kroz Google URL Builder. Dodajte izvor kampanje, medij kampanje i naziv kampanje.
Sada možete jednostavno pratiti promet marketinške kampanje putem e-pošte. Također možete pratiti statistike kao što su stope napuštanja i konverzije za svaku e-poštu. Je li stopa napuštanja visoka? Dodajte više poveznica unutar odredišnih stranica.
Savjet 5: zahvala – automatski odgovor
Moguće je postaviti niz e-maila koje se šalju novim pretplatnicima tokom sljedećih sedmica ili mjeseci. Počnite s osnovama. Odvojite nekoliko minuta kako biste bili sigurni da će svi novi pretplatnici dobiti automatski odgovor koji je lijepo napisan i uključuje poveznice na društvene mreže.
Posjetitelji koji su se pretplatili upravo su vam rekli da im se sviđate. Stoga, ponudite im više načina povezivanja. Poruke zahvale trebale bi imati poveznice na Instagram, Facebook, LinkedIn ili YouTube.