Marketing X Business

Počelo bušenje drugog cestovnog tunela Gotthard: Bit će pravo građevinsko čudo

Marx.ba

(Foto: Bild)

Drugi cestovni tunel Gotthard, čije je bušenje sada započelo, imat će istu dužinu od 16,9 kilometara i promjer preko 12 metara. Tunel biti visok 5 metara, a širok 8 metara. Bušenje se odvija pomoću dvije specijalizirane mašine za bušenje tunela, skraćeno TBM. Takva mašina ima rotacijsku glavu bušilice, s tvrdim zubima i može razbiti čak i tvrde stijene. Dvije TBM mašine počinju bušiti paralelno iz obje tunelske kapele, sjeverne i južne, i trebaju se sastati u sredini.

Svaka od dvije TBM mašine koji će raditi u tunelu Gotthard opremljen je glavom bušilice koju pokreće 15 elektromotora i ukupnom snagom od 7136 KS, što je ekvivalentno 5250 kW ili 350 kW po motoru. Dakle, samo dvije mašine trošit će snagu od 10,5 MW električne energije iz mreže. Takav TBM stroj dugačak je 110 metara, usporediv s dužinom malog vlaka. Ima promjer od 12,3 metra i težak 1800 tona, dok se glava bušilice okreće brzinom između 2 i 4 okretaja u minuti.

Svaki stroj napredovat će brzinom između 12 i 20 metara dnevno. Paradoksalno, na ovom će projektu ukupno raditi samo 50 radnika, uzimajući u obzir raspodjelu smjena, zbog visokog stepena automatizacije. TBM-ovi će se susresti 2027. godine, nakon čega će se tri godine graditi konstrukcija i svi unutrašnji elementi tunela, s asfaltnim i infrastrukturnim elementima. Tako će 2030. godine automobili krenuti u promet tunelom, ali tada će sav promet u sadašnjem tunelu biti usmjeren kroz novi tunel, također po jednoj traci u svakom smjeru. Rekonstrukcija starog tunela trajat će tri godine, piše HAK.

Planiranje cjelokupne građevinske operacije je toliko pedantno i genijalno da je već poznato da će se 7,4 miliona tona stjenovitog materijala generirati kada se izbuši novi tunel, a sva ta količina imat će korisnu upotrebu – 1,8 miliona tona koristit će se u proizvodnji novih građevinskih materijala, 1,9 miliona tona koristit će se za materijale za modeliranje terena za autocestu Airolo, a još 3,5 miliona tona koristit će se za dodatnu branu za jačanje jezera Uri. Samo 200 hiljadu tona bit će pohranjeno, odnosno neće biti iskorišteno.

Cjelokupni budžet za radove postavljen je na 2,1 milijardu švicarskih franaka. Dakle, sve je promišljeno do najsitnijih detalja, uz pomno planiranje radova za apsolutno sve faze i ponovnu upotrebu gotovo svih dobivenih materijala, smanjujući otpad na minimum.

VEZANO

Evo kako izgleda autoput koji spaja Sarajevo i Beograd (video)