Marketing X Business

Počinje li naplata društvenih mreža: Evo koliko bi trebala iznositi pretplata za TikTok, Facebook i Instagram

Marx.ba

(Izvor: Meta)

Ono o čemu se govori već godinama, čini se kako bi uskoro moglo postati stvarnost te bi za najpopularnije društvene mreže za koji mjesec dana mogli plaćati mjesečnu pretplatu. O tome se nedavno govorilo za Metine aplikacije Facebook i Instagram. Iz Zuckerbergove kompanije tada nisu potvrdili te glasine, ali sada su se na mreži pojavile nove glasine kako kompanija zaista razmišlja u tom smjeru i pripremaju pretplatu.

Prema Reutersu, Meta bi naplaćivala 10 eura mjesečno za verziju Facebooka ili Instagrama na računarima te dodatnih 6 eura za dodatni povezani račun. Na mobilnim uređajima ta bi pretplata bila još veća i iznosila bi 13 eura mjesečno jer bi Meta morala plaćati proviziju za Appleovu i Googleovu trgovinu aplikacijama. Za cijenu te pretplate korisnici bi dobili pristup verzijama Facebooka i Instagrama na kojima ne bi bilo oglasa.

Iz Mete su navodno evropske regulatore obavijestili kako se nadaju da će opciju mjesečne pretplate evropskim korisnicima predstaviti tokom sljedećih mjeseci, ali još ništa nije sigurno.

O uvođenju pretplate ne razmišljaju samo u Facebooku i Instagramu, već na sličan način razmišljaju i u TikToku koji je, čini se, već počeo s testiranjem pretplate. Na stranici Android Authority tako kažu kako su se dijelu korisnika počele prikazivati obavijesti o pretplati i ta se opcija trenutno testira samo u SAD. Cijena TikToka, prema tim informacijama, bit će pristupačnija u odnosu na Metine platforme te će pretplata iznositi 4,99 dolara mjesečno. Onima koji ne žele plaćati pretplatu i dalje će biti dostupna standardna besplatna verzija unutar koje će im se prikazivati oglasi koji su personalizirani na temelju njihove aktivnosti na toj mreži.

Obavijest o uvođenju pretplatničkog plana nisu dobili svi korisnici te mreže, već samo neki od njih, a iz TikToka se do sada nisu oglasili o toj novoj opciji, niti su odgovorili na novinarske upite. Vjerovatno uvođenje pretplatničkog modela još jedan način na koji TikTok želi diverzificirati svoje prihode od velikog broja korisnika mreže. Osim oglasa, odnosno pretplate, u posljednje vrijeme veliki naglasak su stavili i na TikTok Shop, svoju online trgovinu putem koje korisnici mogu kupovati stvari.

Podsjetimo, neke su platforme poput X-a već uvele pretplatničke modele, pri čemu na njima naglasak nije na prikazivanju oglasa, već na dostupnosti nekih opcija kakve nisu dostupne korisnicima besplatne verzije, a Elon Musk je čak spomenuo i mogućnost obavezne pretplate za sve korisnike.

Ako su ove informacije tačne, pretplata za te tri mreže iznosila bi više od 20 eura mjesečno, čak i oko 25 eura za pretplatu na mobilnim uređajima, no ona ne bi bila obavezna niti za jednu platformu.