Marx.ba
Porsche je razvio inovativni koncept motora sa novom vrstom mehanizma radilice, koji se opisuje kao „dva puta tri takta“,a cilj je više snage uz čistije i efikasnije sagorijevanje.
Porsche je podnio zahtjev za patentiranje rješenja pri USPTO (Zavod za patente i žigove SAD) 12. septembra 2024. godine.
„Metoda za motor sa unutrašnjim sagorijevanjem sa dva puta tri takta” naslov je dokumenta na dvanaest stranica. I Porsche AG i Tehnički univerzitet Kluž-Napoka u Rumuniji su imenovani kao nosioci patenta. Ovaj patent se također odnosi na onaj koji je već podnijet u Njemačkoj.
Slijedeće stranice patenta opisuju motor sa jedinstvenim mehanizmom radilice koji se kreće unutar prstena. Ovaj mehanizam rezultira rotacionim pokretom sličnim onom kod igračke spirografa. Na kraju, rotacija radilice stvara dvije različite gornje mrtve tačke (OT) i dve različite donje mrtve tačke (UT) po ciklusu sagorijevanja.
Dok konvencionalni četvorotaktni motor ponavlja svoj kompletan ciklus nakon dva puna obrtaja radilice – to jest 720 stepeni – novom motoru potrebno je 1.080 stepeni za ciklus. Za to vrijeme, međutim, upravlja sa dva trotaktna procesa, svaki sa jednim radnim taktom. Porsche opisuje ukupno šest taktova detaljnije na slijedeći način:
- usisavanje,
- kompresija,
- ekspanzija,
- kompresija,
- ekspanzija,
- ispuhavanje.
Ciklus dostiže svoju gornju mrtvu tačku između drugog i trećeg poteza i ponovo između četvrtog i petog. UT se postiže između prvog i drugog zaveslaja i između petog i šestog zaveslaja. Faza čišćenja je između trećeg i četvrtog takta.
Kao i kod drugih motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, raspored cilindara je ključan za ovaj šestotaktni princip. Klipovi su povezani sa planetarnim zupčanikom preko klipnjača. Planetarni zupčanik zahvata prsten koji je povezan sa radilicom. Ovaj ekscentrični raspored spojnog elementa na planetarnom zupčaniku omogućava klipu da dostigne navedene mrtve tačke na različitim pozicijama.
Cilindar u novom motoru također ima otvore za čišćenje i ventile običnog izgleda koji kontrolišu protok smjese vazduh-gorivo i ispušnih gasova. Sistem također treba da sadrži mehanizme za promjenljivi odnos kompresije radi optimizacije procesa sagorijevanja.
Međutim, da bi motor radio nesmetano, broj cilindara bi morao biti dosta veći od tri. Porsche 911 ima šestocilindrične bokser motore pozadi od prve serije. Stoga je moguće da Porsche želi sačuvati motor s unutrašnjim sagorijevanjem goriva sa novim principom u doba sintetičkih goriva i vodonika, piše AutoRepublika.