N. D.
Predstavljanje prvog Porschea 911 GT3 na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi u martu 1999. označilo je početak nove ere za proizvođača sportskih automobila iz Zuffenhausena. Četvrt vijeka kasnije, Porsche se osvrće na priču o uspjehu trkačke ikone, koju karakterišu performanse i preciznost.
Već 25 godina svaki Porsche 911 GT3 oličava suštinu kompanije. Četiri generacije beskompromisnog sportskog automobila nastavljaju priču o uspjehu modela 911, pokazujući impresivne performanse kako na trkačkoj stazi tako i na cesti.
– U 911 GT3, konzistentna lagana konstrukcija se susreće sa izvanrednom dinamikom vožnje i nepogrešivim dizajnom. I trkačka i cestovna verzija nose Porsche DNK u svojoj srži i odražavaju iskustvo kompanije u motosportu. Pomalo od svake pobjede na trkačkim stazama u cijelom svijetu sadržano je u svakom GT3, kaže Andreas Preuninger, menadžer projekta GT vozila.
U Porscheu je takođe tradicija da se serija gradi na elementima koji su se pokazali pouzdanim čak i u najtežim uslovima na trkačkoj stazi. GT3 kao nijedan drugi 911 nosi obilježje Porscheovog odjela motosporta. Već 25 godina, ovaj sportski automobil odobren za ceste nadmašio je sebe u svakom novom izdanju, postajući još brži, još precizniji, još dinamičniji. Trkačke verzije 911 GT3 su također uspješna priča. U udžbenicima historije naći ćete obilje klasa i ukupnih pobjeda u velikim utrkama izdržljivosti na Nürburgringu, Spa i Daytoni.
– GT3 se osjeća kao kod kuće na trkačkoj stazi, ali je istovremeno i sportski automobil visokih performansi pogodan za svakodnevnu upotrebu, kaže Roland Kussmaul.
Četiri decenije, ovaj rođeni Ludwigsburg radio je kao trkački inženjer, vozač testiranja i razvoja u Porsche AG. Evolucija trkačke ikone U martu 1999. Porsche je predstavio 911 GT3 sa snagom od 265 kW (360 KS) na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Nekoliko mjeseci kasnije, 996 generacija modela 911 je dostupna i slijedi stopama kultnih Carrera RS modela. Ispod haube prvog GT3 nalazi se 3,6-litarski motor, dalji razvoj šestocilindričnog atmosferskog bokser motora iz 911 GT1.
Posljednje priznanje dodijeljeno je dvostrukom svjetskom šampionu u reliju Walteru Röhrlu, koji je sportskim automobilom od 302 km/h prešao 20,8 km dugu Nordschleife staze Nirburgring za manje od osam minuta. Ovo je prvi put da je automobil sa cestovnom homologacijom postigao ovu prekretnicu. Sedam minuta i 56,3 sekunde oštrog zvuka i izuzetnog uzbuđenja pri visokim obrtajima, da budemo precizni. Pri 7.200 o/min, motor isporučuje svoju maksimalnu snagu, a tek pri 7.800 o/min igla brojača okretaja prelazi u crveno područje.
– Ovo je najuzbudljivija stvar koju Porsche trenutno stavlja na put. Skretanje u GT3 je veoma precizno. Ovo vam omogućava da vrlo brzo prolazite kroz sve vrste zavoja – generalno sam viđao ovakvo podešavanje šasije samo u motosportu, rekao je Röhrl nakon što je ušao ispod te magične osmominutne oznake u serijskom automobilu.
Međunarodno priznati cestovni sportski automobil prati tri prethodne generacije. Svake tri do četiri godine, Porsche predstavlja novu evolucijsku fazu, od kojih svaka prikazuje najbolje inovacije iz motosporta. Prva nadogradnja proizvoda na 911 GT3 pojavila se 2003. godine sa povećanjem od 15 kW (21 KS). Ova nadogradnja je radila na principu pružanja veće snage i većeg obrtnog momenta uz istu zapreminu i potrošnju goriva.
Prošle su još tri godine prije nego što je svjetska zajednica obožavatelja purističkog sportskog automobila mogla proslaviti još snažniju snagu koja je premašila 305 kW (415 KS), kao i novu maksimalnu brzinu motora od 8.400 o/min. Pored koncepta velike brzine, Porsche je optimizovao dovod vazduha za šestocilindrični bokser motor u GT3 generaciji 997 kako bi poboljšao performanse. Pored toga, po prvi put ikada, ovaj sportski automobil je također imao aktivni sistem ovjesa u obliku Porsche Active Suspension Management (PASM).
Kada je 911 GT3 sljedeći put nadograđen 2009. godine, inženjeri su povećali zapreminu motora na 3,8 litara i povećali snagu na 320 kW (435 KS). Za još intenzivnije iskustvo vožnje, poboljšali su i komponente šasije i aerodinamiku. Na primjer, redizajnirali su zadnje krilo i potpuno pokrili podvozje. Ovo je povećalo potisnu silu tako efikasno da se kontaktni pritisak više nego udvostručio u odnosu na prethodnika.
Treća generacija 911 GT3 proslavila je svoju svjetsku premijeru na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2013. Motor i mjenjač, karoserija i šasija – Porsche je predstavio potpuni razvoj GT3 kako bi obilježio 50. godišnjicu 911. 3,8-litarski bokser Motor je isporučio snagu od 350 kW (475 KS) i dostigao maksimalnu brzinu od 315 km/h. Uvođenje Porscheovog mjenjača s dvostrukim kvačilom (PDK) u GT3 bila je revolucija koja je omogućila brže vrijeme prijenosa i bolje performanse. Nova šasija s aktivnim upravljanjem zadnjom osovinom i drugim aerodinamičkim poboljšanjima učinili su 911 GT3 jednim od najagilnijih i najpreciznijih 911 svih vremena. Krug na Nürburgring-Nordschleife bio je moguć za manje od 7 minuta i 30 sekundi.
Trebale su četiri godine da proizvođač sportskih automobila ponovo nadmaši sebe sa sljedećim GT3. Šestocilindrični bokser motor u ovoj nadogradnji proizvoda porastao je na 4,0 litara zapremine i pruža 368 kW (500 KS). Kupci su mogli da biraju između PDK i šestostepenog manuelnog sportskog mjenjača. Potonji se posebno dopao vozačima purista, kao i opcioni touring paket, koji je zamijenio fiksno zadnje krilo sa spojlerom koji se automatski izvlači. Aerodinamičko fino podešavanje i dalje razvijena šasija čine sportski automobil još preciznijom i snažnijom mašinom.
Trenutni 911 GT3 baziran je na 992 generaciji modela 911. Ovim sportskim automobilom, predstavljenim 2021. godine, Porsche nastavlja svoju tradiciju postavljanja standarda u segmentu sportskih automobila visokih performansi. 4,0-litarski šestocilindrični bokser motor proizvodi 375 kW (510 KS, 911 GT3: kombinovana potrošnja goriva* (WLTP) 13,0 – 12,9 l/100 km, emisija CO₂* kombinovana (WLTP) 294 – 293 g/km, CO₂₂ klasa G, CO₂ klasa ponderisana kombinovana G). Inovativne trkačke tehnologije kao što su prednje ovjese s dvostrukom vrpcom i optimizirana aerodinamika sa karakterističnim zadnjim krilom s labudovim vratom čine GT3 jednim od najnaprednijih 911 svih vremena. Ova generacija kombinuje tehnologiju motosporta s odobrenjem za korištenje na cestama na način koji je moćniji nego ikada prije.
Čak i nakon 25 godina, 911 GT3 ostaje sinonim za sportske performanse i tehnološke inovacije. Porsche nastavlja da napreduje kako bi nastavio priču o uspjehu modela 911 GT3 s novim modelima i tehnološkim vodstvom.
VEZANO
Porsche je isporučio 226.026 vozila u prvih devet mjeseci ove godine