Marketing X Business

Porsche tartan tkanina: Obrazac s historijom

N. D.

(Foto: Porsche)

Tartan tkanine simboliziraju tradiciju i umijeće izrade, pripadnost i samopouzdanje. Naravno, na ovim prostorima se to zove karirani uzorak tkanine, a prije tačno 50 godina, tri tartana su se mogla naći na listi opcija isključivo za Porsche 911 Turbo. Tek u modelu 1976. godine pojavili su se u modelu 911.

Do danas, ovaj klasik sa karom ostaje bezvremenski i moderan – na modnoj pisti i u sportskim automobilima.

Dan kada bi se Anatole Lapine probudio i odlučio obući tartan pantalone bio bi dan kada bi glavni dizajner i njegov tim odlučili da u program interijera uvrste tartan tkanine. Dorothea Müller-Goodwyn je radila kao stilistkinja u Porscheu od 1970. do 1975., te ponovo od 1978. do 2003. godine.

– Imali smo škotskog kolegu u našem timu koji mi je preporučio dva tradicionalna proizvođača tartan tkanina iz svoje domovine. Nažalost, nisu bili u mogućnosti da nam isporuče tkanine sa kvalitetima koji su nam potrebni za unutrašnjost sportskih automobila. Morali su biti otporni na svjetlo i habanje, prisjeća se Müller-Goodwyn.

Konačno je pronašla dobavljača 50 kilometara od Weissacha, u Dettingenu unter Teck, na granici planina. Grad je dom kompanije Berger, koja je sposobna tkati kvalitetne tkanine serijske proizvodnje za tim Porsche Style.

Tartani obično imaju ukršteni uzorak koji nastaje kada se niti različitih boja tkaju zajedno. Tradicionalni starosjedioci Škotske, domovine ikonične tkanine, nose samo tartane svog klana, identifikujući na taj način porodičnu liniju kojoj pripadaju. Međutim, prema škotskom zakonu o heraldičkom oružju, nije zabranjeno nošenje tartana drugih klanova.

Lapine pantalone su imale plavi, zeleni i crni uzorak inspiriran bojama tartan Black Watch.

Na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu 1973. Porsche je predstavio koncept 911 RSR Turbo sa središtima sjedišta i bočnim naslonima u tartan crnom satu. Godinu dana kasnije, Louise Piëch je dobila 911 Turbo “No. 1”, sa srebrnom karoserijom i unutrašnjosti presvučenom cigleno crvenom goveđom kožom, središtem sjedišta u McLaughlin tartanu i Porsche logom na pozadini istog tartan uzorka. Ime klana sa ovim crveno-plavim škotskim tartanom može se napisati i “MacLachlan”.

Godine 1974., glavni dizajner Lapine i njegov tim su dodali Mackenzie – sa bež, crvenom, plavom, bijelom i maslinasto zelenom – u trio tartana.

– Nakon uspjeha ekskluzivnih tartana u Turbo modelu, u sljedećoj modelskoj godini koristili smo ih i u 911, objašnjava Müller-Goodwyn.

Do danas je u Porscheu tradicija reinterpretacije klasičnih elemenata dizajna i njihova primjena u automobilima s najmodernijom tehnologijom sportskih automobila. Ovo je zajednički poduhvat Porsche Exclusive Manufaktur i dizajnerskog odjela Style Porsche. Kao dio strategije Heritage Designa, u prostoru Lifestyle kreiraju se posebni modeli koji su opremljeni ikonografskim elementima. Ovi modeli proizilaze iz strategije proizvoda za visoko emotivne koncepte s historijskom vezom. Ovi koncepti se često zasnivaju na tekstilima koji definiraju stil i koji evociraju davno zaboravljena vremena, a istovremeno nose vrijednosti brenda u budućnost.