Marx.ba

Novo istraživanje IDC-a pokazuje da se predviđa da će potrošnja za digitalnu transformaciju (DX) u Evropi, Bliskom istoku i Africi (EMEA) dostići 1.201 milijardu dolara do 2028., bilježeći ukupnu godišnju stopu rasta (CAGR) od 15,8 posto tokom predviđenog perioda 2024.-2028.
Tržište digitalne potrošnje pod velikim je utjecajem snažnog rasta ulaganja u umjetnu inteligenciju, koja održavaju dvoznamenkastu stopu rasta. To je također vidljivo iz podataka ankete koji pokazuju da 99 posto izvršnih direktora u regiji EMEA daje prioritet GenAI inicijativama.
– AI će preoblikovati digitalne poslovne modele i redefinirati digitalnu imovinu, podupirući napore organizacija da do 2027. postanu kompanije koje se pokreću umjetnom inteligencijom. Budućnost DX-a će se ubrzati, stvarajući impresivna nova iskustva i transformirajući operativne modele. Od ovog kruga predviđanja, potrošnja digitalne transformacije u regiji EMEA prijeći će 1.200 milijardi dolara do 2028., rekla je Erica Spinoni, viša istraživačka analitičarka u IDC EMEA Digitalno poslovanje i istraživanje strategija transformacije umjetne inteligencije, prenosi ICT Business.
Ulaganja u digitalnu transformaciju podupiru ulaganja u različite tehnologije, od robota do povezivanja s oblakom. Analiza temeljnih tehnologija omogućuje njihovu kategorizaciju u tri grupe rasta: tehnologije u stalnom porastu poput ličnih uređaja i usluga povezivanja; tehnologije rastu istom brzinom kao DX, uključujući IoT i IT usluge; i tehnologije koje nadmašuju rast DX-a, predvođene GenAI-jem, računarstvom u oblaku i tehnologijama u nastajanju poput AR i VR. Ti uvidi pružaju jasan pogled na dinamiku i strateške prioritete koji pokreću transformaciju organizacija u digitalne kompanije.
– Digitalna transformacija poslovnih i operativnih modela zahtijeva od organizacija da ulažu u više tehnologija i koriste slučajeve za rješavanje kritičnih poslovnih prioriteta. Danas se GenAI pojavio kao primarni pokretač digitalnih ulaganja, nadmašujući čak i oblak, s CAGR-om koji je četiri puta veći od ukupnog digitalnog tržišta, rekla je Giulia Carosella, viša voditeljica istraživanja u IDC EMEA Digital Business and AI Transformation Strategies Research.
Organizacije imaju drugačiji pristup i dat će prioritet različitim slučajevima upotrebe na temelju industrije pridržavanja, odražavajući specifične prioritete, kriterije ulaganja i potrebe. Industrija finansijskih usluga zabilježit će najveći CAGR tokom predviđenog perioda, zadržavajući zamah digitalnog ulaganja s fokusom na kibernetičku sigurnost i korisničko iskustvo, posebno sada s AI pivotom. Distribucija i usluge održavaju snažna ulaganja u DX, prvenstveno usredotočujući se na digitalne platforme i višestruke slučajeve upotrebe umjetne inteligencije usmjerene na kupce.

Već karakterizirana visokim nivoom digitalne zrelosti, digitalna ulaganja u infrastrukturu zadržat će svoj zamah kako bi dodatno ojačala svoju konkurentsku poziciju u AI/tehnološkom prostoru. AI će igrati ključnu ulogu u daljnjem ugrađivanju inteligencije u infrastrukturnu mrežu. Organizacije u proizvodnji i resursima navikle su na masovnu implementaciju tehnologije, preoblikovanje procesa i načina rada. Danas se očekuje da će ulaganja u AI i GenAI dodatno potaknuti produktivnost zaposlenika, stvarajući prilike za rast. Postoji dvojak pristup digitalnom ulaganju u javnom sektoru. Dok budžetska ograničenja nameću prioritizaciju ulaganja i raspodjelu budžeta, upotreba modernih i novih tehnologija se širi, piše ICT Business.
– Digitalna transformacija način je širenja u industrijama u kojima se odvijaju znatna ulaganja. To je također način za učinkovitije smanjenje troškova i optimizaciju procesa. Ove će prednosti pomoći u poticanju dvoznamenkastog rasta DX-a u predviđenom periodu, kaže Angela Vacca, viša voditeljica istraživanja u IDC Data and Analytics.
– Digitalna transformacija više se odnosi na nove proizvode i nove tokove prihoda nego što je bila prije nekoliko godina. Međutim, val inovacija u svjetlu AI dovest će do novih projekata optimizacije i nivoa učinkovitosti u područjima koja su već digitalno transformirana, dodala je Neli Vacheva, voditeljica istraživanja u IDC Data and Analytics.
Nekoliko faktora utječe na sposobnost organizacija da ulažu u digitalnu transformaciju. Na strani rasta i pokretanja, organizacije EMEA-e pokreću strateški imperativ umjetne inteligencije, koji predstavlja ključnu priliku za vođenje brige i kapitaliziranje prednosti prvog pokretača. Novi propisi i sve veći kibernetički napadi zahtijevaju čvrstu sigurnost i povjerenje, što je jednako važno za osiguranje ulaganja.
S druge strane, potencijalni projekti se pomno ispituju zbog visokih troškova i neizvjesnosti povrata.
– AI i GenAI nisu samo tehnološki napredak. Oni su strateški imperativi za organizacije EMEA. Međutim, geopolitičke napetosti i makroekonomske neizvjesnosti guraju organizacije na pažljivo proučavanje svojih IT budžeta. Dodatno, nedostatak digitalnih vještina i organizacijski silosi značajne su prepreke koje je potrebno riješiti kako bi se u potpunosti ostvario potencijal digitalne transformacije, zaključio je Spinoni.
VEZANO