Marketing X Business

Predviđa se strelovit rast tržišta robota u iduće dvije godine: Sve više će preuzimati “ljudske” poslove

Marx.ba

(Izvor: Doosan Robotics)

Predviđa se da će svjetsko tržište robota porasti s 966 miliona dolara u 2022. godini na 2,157 milijardi dolara u 2025., s godišnjom stopom rasta od oko 36 posto, objavili su iz južnokorejske kompanije Doosan Robotics, citirajući prognoze firme za analizu tržišta Markets and Markets.

Dio je to vijesti o značajnom rastu cijene dionica te kompanije na južnokorejskoj berzi, a koju je ove sedmice objavio Reuters. Dionice Doosan Roboticsa, čiji roboti mogu kuhati kafu i točiti pivo, više su se nego udvostručile u odnosu na inicijalnu javnu ponudu na burzi. Kompanija je prikupila 421 milijardu wona, odnosno, 317 miliona dolara u najvećoj javnoj ponudi u Južnoj Koreji ove godine.

Početna cijena dionica Doosan Roboticsa otvorile su se na 59.100 wona svaka, što je skok od 127 posto u odnosu na inicijalnu javnu ponudu te su porasle na čak 67.600 wona prije zatvaranja na 51.400 wona. Kompanija Doosan Robotics vodeći je proizvođač takozvanih kolaborativnih robota koji rade zajedno s ljudima te se sve više koriste za poslove u kafićima i barovima. Također, povećana potražnja za dionicama firmi koje se bave robotikom dovela je do porasta dionica Rainbow Roboticsa za 312 posto od početka godine.

No, južnokorejske firme ukupno su prikupile 1,7 milijardi dolara novih prihoda tokom prvih devet mjeseci 2023., što je pad u odnosu na 12,7 milijardi dolara u istom razdoblju prošle godine, prema podacima LSEG-a. Proizvođač baterija LG Energy Solution 2022. proveo je najveću inicijalnu javnu ponudu u zemlji kada je prikupio 10,8 milijardi dolara. Nadolazeće inicijalne javne ponude uključuju državnu osiguravajuću tvrtku Seoul Guarantee Insurance Company s predviđenom vrijednošću do 3,4 trilijuna wona, proizvođača materijala za baterije Ecopro Materials i HD Hyundai Global Service s ciljem prikupljanja do milijarde dolara u prvoj polovini 2024. godine.

Što se tiče Doosan Roboticsa, njihovi su prihodi lani ravnomjerno dolazili iz Sjeverne Amerike, Evrope i Južne Koreje te su sa svakog tržišta dobivali oko 30 posto od svojih ukupnih prihoda. Unatoč konkurenciji japanske firme Fanuc te danske Universal Robots, postoji veliko rastuće tržište na koje se Doosan Robotics očekuje probiti. Jer, dolazi do smanjenja broja stanovnika, nedostatka radne snage, naglog porasta troškova rada i ponovnog zapošljavanja u mnogim zemljama, rekao je Yang Seung-yoon, analitičar u firmi Eugene Investment & Securities.

– Dobar je trenutak za Doosan Robotics da preduhitri tržište širenjem prodaje i asortimana proizvoda jer će oni koji prvi dođu vjerovatno zadržati dobru poziciju i u budućnosti, rekao je Yang.