Marketing X Business

Previše unosa ovog vitamina može biti štetno za vaše zdravlje

Š.M.

Image by freepik

Dodaci prehrani dio su naše brige za naše cjelokupno zdravlje. Ali što kad potencijalno mogu napraviti više štete nego koristi?

Ako vodite stresan način života, ako je vaša prehrana neuravnotežena i obiluje prerađenim namirnicama, suplementi su nužni u podržavanju zdravlja i imuniteta. Međutim, istraživanja pokazuju da vam uzimanje previše određenih vitamina može potencijalno naškoditi. U ovom slučaju, riječ je o vitaminu niacinamidu.

Zašto nam je potreban niacinamid?

Niacin ili niacinamid pripada vitaminima B-kompleksa i možda vam je poznatiji pod nazivom vitamin B3. Ima ulogu u radu našeg nervnog sistema i metabolizmu, pomažući nam da hranu koju jedemo pretvorimo u energiju. Naše ga stanice također trebaju za zdravo funkcioniranje i razvoj.

Istraživanja su pokazala da niacinamid blagotvorno djeluje na srčano zdravlje, zbog čega mnogi ljudi s visokom razinom holesterola uzimaju dodatke prehrani obogaćene ovim vitaminom. Međutim, uzimanje suplemenata na svoju ruku, nije uvijek mudar potez, navodi portal Ljepota i zdravlje.

Što ako uzimate previše vitamina B3?

Nažalost, moguće je uzeti previše vitamina B3 tako da postane toksičan za vaše tijelo, kao što pokazuje ova priča iz američke bolnice u kojoj su njujorški liječnici otkrili da vitamin B3 može uzrokovati sljepoću.

Šezdesetjednogodišnji muškarac došao je u bolnicu žaleći se na iznenadni gubitak vida. Pacijent je liječnicima ispričao svoju povijest bolesti te ih je obavijestio o opsežnom popisu dodataka prehrani koje je uzimao za samoliječenje povišene razine holesterola. Na popisu je bio i niacinamid. Medicinski tim je, srećom, otkrio poveznicu te je prekid konzumacije ovog vitamina vratio pacijentu privremeno izgubljeni vid.

Niacinamid u visokim dozama također je povezan s drugim štetnim zdravstvenim posljedicama. Uzimanje 1000 mg na dan može uzrokovati glavobolje, vrtoglavicu, nizak krvni tlak, visoku razinu glukoze u krvi, mučninu, žarenje srca i bol u trbuhu. Doze veće od ove mogu uzrokovati ozbiljnije zdravstvene probleme poput oštećenja mišića, čira na želucu, pa čak i oštećenje jetre.

Iako suplementi nisu regulirani kao lijekovi te ih možemo sami kupovati, ponekad je ključno posavjetovati se s liječnikom ili nutricionistom. Jer više nije uvijek bolje.

Povezani članci