Marx.ba
Na dionici Poprikuše – Nemila na Koridoru Vc, danas je svečano završen proboj lijeve cijevi tunela Golubinja, najdužeg i najtežeg objekta za gradnju na dionici Koridora Vc kroz Bosnu i Hercegovinu.
Tunel Golubinja koji se nalazi između Zenice i Žepča dug je 3,6 kilometara i trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH. On će znatno skratiti put od Sarajeva ka sjeveru BiH, jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno vožnja kanjonom rijeke Bosne, objavile su Autoceste FBiH.
Svečanosti su prisustvovali premijer Federacije Bosne i Hercegovine Nermin Nikšić, federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić, v.d. direktora JP Autoceste FBiH Denis Lasić, zamjenik šefa Delegacije Evropske unije u BiH Adebayo Babajide, šefica Ureda Evropske investicijske banke (EIB) Sandrine Friscia, direktor kompanije Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. u BiH Evren Utku Gok, načelnik Općine Žepče Mato Zovko, te ambasador Republike Turske u Bosni i Hercegovini Nj.E. Sadik Babur Girgin.
Radove na ovom dijelu autoceste na Koridoru Vc izvodi turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., a nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. iz Italije.
Govornici su zahvalili radnicima na uspješno obavljenom zadatku te istaknuli kako se radovi odvijaju predviđenom dinamikom.
– Zahvaljujem se prije svega kompaniji Cengiz na dugogodišnjoj saradnji i na uspješno obavljenim poslovima. Vlada FBiH i resorno ministarstvo će zasigurno i u narednom periodu biti velika potpora upravi JP Autoceste FBiH u ostvarivanju zacrtanih planova oko konačnog završetka Koridora Vc, rekao je Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić.
V.d. direktora JP Autoceste FBiH Denis Lasić je kazao: da je tunel Golubinja je veliki i važan projekt.
– Sa 3,6 kilometara, trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH, a nakon što se okonča izgradnja tunela Prenj, bit će na drugom mjestu. Ovaj uspjeh nije slučajan već je rezultat zajedničkih napora vrijednog tima naših stručnjaka i svih naših partnera. Do proboja je došlo nešto sporije nego što je prvobitno planirano zbog teških geoloških uvjeta. Završetak Koridora Vc je naš strateški prioritet. Predano radimo da u drugoj polovici 2026. godine spojimo cijeli sjeverni dio koridora, od Sarajeva do Save, njegova je poruka.
Zamjenik šefa Delegacije EU u BiH Adebayo Babajide govorio je o važnosti koridora Vc.
– Koridor Vc je najvažniji infrastrukturni projekat u Bosni i Hercegovini, koji vodi bržem i sigurnijem putovanju građana i privrednika širom zemlje. Veliko mi je zadovoljstvo prisustvovati probijanju tunela u Golubinji, što je velika prekretnica za ovaj projekat. Dok se ne izgradi tunel Prenj, ovo će biti najduži tunel u Bosni i Hercegovini. EU je osigurala najveći iznos pomoći za završetak Koridora Vc, a do danas je EU u ovaj projekat autoputa uložila 870 miliona eura. Koridor Vc približava Bosnu i Hercegovinu Evropskoj uniji, što znatno olakšava putovanja i trgovinu, poručio je.
Direktor turskog izvođača u BiH Evren Utku Gok je kazao da je ovaj projekat je nastavak uspješne saradnje između JP Autoceste FBiH i ove firme.
– Ovo je veliki uspjeh radnika koji su radili 24 sata dnevno na četiri napadna mjesta, ulazima i izlazima iz tunela te čelima tunelskih cijevi. Iako je bio veoma težak teren za gradnju zbog geologije, možemo vidjeti da je sve teklo po planu i sve je urađeno u skladu s ugovorom i projektom, naglasio je.
Tokom najintenzivnijih radova na dionici Poprikuše – Nemila bilo je angažovano više od 400 turskih i 200 domaćih radnika, a preko 80 posto sirovina nabavljeno je sa domaćeg tržišta.
Ugovor o izgradnji dionica Poprikuše – Nemila, potpisan je u novembru 2020. godine i obuhvata projektovanje i izgradnju 5,5 km nove autoceste. Oko 83 posto dionice obuhvataju objekti.
Radovi na probijanju tunela Golubinja su počeli u aprilu 2021. godine. Uz radove na iskopu, u tunelu se nastavlja sekundarna potpora, odnosno proces betoniranja. Više od 65 posto radova na betoniranju podgrade je završeno.
Ukupna količina iskopanog materijala procjenjuje se na 735.000 kubika, a utrošenost betona je 155.000 kubika. Ukupna dužina ugrađenih sidara je 855.000 metara, a ukupna težina čeličnih materijala 18.000 tona.
Očekivano je da posljednjih 130 metara desne cijevi bude probijeno za mjesec – mjesec i po dana.
Vrijednost ugovorenih radova na dionici Poprikuše – Nemila iznosi 251.100.305,40 eura bez PDV-a.
Izgradnja ove dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,17 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Završetak radova na dionici Poprikuše – Nemila je planiran polovinom sljedeće godine, naglasili su iz Autocesta FBiH.