Bloomberg Adria
Prodaja hibridnih vozila u Evropskoj uniji ovog jula zabilježila je ogroman rast u odnosu na isti mjesec prošle godine. Prodato je 273.003 jedinice, što je porast od čak 25,7 posto. Ovi automobili odlično su se prodavali na sva četiri najveća tržišta vozila u EU i na svim su zabilježili dvocifren rast, za razliku od vozila s benzinskim i dizel motorima koji su imali pad u prodaji.
U Francuskoj je prodaja hibrida skočila za 47,4 posto, u Španiji za 31,25 procenata, Njemačka je imala rast od 22,4 posto, dok je u Italiji taj procenat bio nešto manji i iznosio je 17,4 posto. Zahvaljujući ovolikoj prodaji, tržišni udio hibridnih vozila se u julu povećao na 32 posto u odnosu na jul prošle godine, kada je iznosio 25,5 posto, pokazuju podaci Udruženja proizvođača motornih vozila Evrope (ACEA).
S druge strane, prodaja plagin hibridnih vozila u EU je u istom periodu zabilježila pad od čak 14,1 posto. Kako pokazuju podaci ACEA prodato je 57.679 ovakvih automobila, što je tržišni udio od 6,8 procenata. Poređenja radi, prošle godine u istom periodu tržišni udio iznosio je 7,9 procenata.
U prvih sedam mjeseci ove godine ukupno je prodato skoro dva miliona hibrida (1.935.654), dok je broj plagin vozila iznosio 449.702.
Popularnost hibridnih automobila u posljednjih nekoliko godina raste, jer nude pojedine prednosti u odnosu na tradicionalne automobile. Prije svega, štede gorivo, a istovremeno smanjuju zagađenje životne sredine. Takođe, lakši su za održavanje, posjeduju manje pokretnih dijelova od klasičnih automobila, pa je servisiranje rjeđe. Oni se uglavnom prodaju i s dužim periodom garancije i obično imaju veću pretprodajnu vrijednost.
Mnogi češće daju prednost hibridnim modelima u odnosu na električne, prvenstveno jer je infrastruktura za punjenje električnih vozila i dalje nerazvijena u mnogim zemljama.
Što se tiče prodaje čistih električnih vozila, u EU je u julu zabilježen rast prodaje od 0,2 posto, međutim ona nije bila ista u svim zemljama. I dok je prodaja EV u Italiji i Španiji zabilježila rast, na najvećem tržištu automobila, njemačkom, došlo je do pada prodaje od 2,1 posto. Prodaja je pala i u Francuskoj za 2,3 odsto. Prodaja ove vrste vozila je generalno opadala mjesecima u Evropi, djelimično zato što su vlade ukinule subvencije za kupovinu.
I nove tarife za kineske proizvođače automobila koje je uvela EU uticale su na pad potražnje za električnim vozilima. Kineski proizvođači automobila registrovali su manje električnih automobila širom Evrope u julu. Brendovi kao što su BYD i MG, kompanije SAIC Motor Corp, činili su 9,9 posto registracija električnih vozila u bloku, što je pad sa 10,2 posto u julu 2023, prema Dataforceu. Kineske firme su u julu ukupno registrovale manje od 14.000 električnih vozila širom Evrope, što je pad u odnosu na više od 23.000 u junu i pad od 9,7 posto u odnosu na jul 2023. godine.
Najviše električnih automobila od početka godine je prodato u Njemačkoj 241.887. Od zemalja u okruženju najviše električnih vozila u periodu januar – jul kupljeno je u Rumuniji 6.383, Mađarskoj 5.235, Sloveniji 1.794, Hrvatskoj 1.060 i Bugarskoj 1.022.
I dok su hibridi najveći dobitnici u julu, s registracijama koje su skočile za 24 posto, prodaja automobila s dizel i benzinskim motorima u Evropi nije prošla najbolje. Prodaja benzinaca pala je za čak sedam posto, a prodato je 274.280 komada. Iako je došlo do blagog rasta prodaje u Italiji (3,8 posto) i Njemačkoj (0,1 posto), u Francuskoj je zabilježen ogroman pad od čak 22,6 posto. Slična je situacija i u Španiji, gdje je prodaja pala za 12,5 posto.
Ništa bolja situacija nije s prodajom dizelaša, koji bilježe pad od 10,1 procenta. U julu je u EU prodato 107.710 primjeraka ovih automobila.
Volkswagen AG je prodao najviše vozila na tržištu EU u julu 229.387 vozila. Zatim slijedi Stellantis grupacija s prodatih 137.012 vozila, Na trećem mjestu nalazi se Reno grupa sa 88.707 prodatih vozila. Na četvrtom mjestu je Hyundai grupa, koja je prodala je 74.724 automobila, a na petom je Toyota sa 70.547 prodatih jedinica.