Marketing X Business

Prodaja automobila u Evropi u novembru rasla peti mjesec zaredom

Marx.ba

(Foto: AI)

Prodaja novih automobila na evropskom tržištu u novembru je opet rasla na godišnjem nivou, već peti mjesec zaredom, čemu je najviše pridonijela bolja prodaja električnih vozila u nekoliko velikih evropskih zemalja poput Njemačke, Italije i Španije, stoji u najnovijim podacima evropskog udruguženja proizvođača ACEA.

Registracije novih baterijskih električnih vozila (BEV) imale su tržišni udio od 21 posto u Evropskoj uniji, 26 posto u Velikoj Britaniji i 98 posto u Norveškoj.

Podaci o boljoj prodaji stižu u trenutku kad se evropska automobilska industrija suočava s brojnim izazovima – od jeftine konkurencije iz Kine, preko američkih carina, pa sve do teškoća u profitabilnom zadovoljavanju evropskih propisa za zelenu tranziciju i elektrifikaciju tog sektora.

Evropska komisija je prošle sedmice predstavila svoj novi plan po kojem je odustala od potpune zabrane motora s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. godine nakon pritisaka iz automobilskog sektora i nekoliko država s jakom autoindustrijom. 

Po novim planovima ipak će se dopustiti da manji dio tržišta čine hibridna vozila i sintetska goriva. Neki analitičari to opisuju kao što najveći dosad korak unazad za evropske zelene politike – ali drugi kažu da su usprkos tome električna vozila budućnost.

Ukupni broj prodanih vozila u zemljama Evropske unije, EFTA-e i u Velikoj Britaniji u novembru je rasla za 2,4 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, na 1,1 milion automobila.

Po markama, najviše su rasle registracije novih vozila njemačkog Volkswagena (4,1 posto) i francuskog Renaulta (3,0 posto), dok su Stellantisovi brendovi – među kojima su Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa Romeo i drugi – pali za 2,7 posto, u prvom padu nakon tri mjeseca rasta.

Registracije novih Tesli pale su za 11,8 posto. Pad bi bio i veći da ga nisu ublažile rekordne brojke prodaje u Norveškoj, jednom od rijetkih tržišta na kojima se taj američki brend još uvijek dobro prodaje.

Istovremeno je prodaja njenog najvećeg kineskog konkurenta BYD rasla za 221,8 posto. U novembru je udio Tesle na cjelokupnom tržištu bio 2,1 posto, dok je udio BYD vozila bio 2,0 posto.  

Kad se gleda samo 27 država Evropske unije, ukupna prodaja je porasla za 2,1 posto, na gotovo 900.000 vozila. Po pogonu, najviše je rasla prodaja baterijskih električnih automobila (44,1 posto), hibridnih baterijskih električnih (4,2 posto) i plug-in hibridnih vozila (38,4 posto).

Te tri kategorije zajedno su činile gotovo dvije trećine (65,6 posto) svih novih registracija u EU, u odnosu na 56 posto iz avgusta 2024. godine, dok su benzinski i dizelski modeli u novembru pali na tek 36,1 posto tržišta.