Marx.ba
Australijska kompanija “Micro X” razvija sistem koji bi mogao da ostvari san svakog putnika – brzu bezbjednosnu provjeru, koja obećava minimalnu interakciju sa službenicima obezbjeđenja (TSA).
Kompanija koristi novu tehnologiju za redizajniranje kontrolnih punktova aerodroma, koji će funkcionirati po principu samouslužnih linija u samoposlugama. Ukoliko im plan uspije, proces ne samo da bi bio bi već bi bio i manje stresan za putnike, ali i osoblje obezbjeđenja.
Ipak, u okruženju u kojem se TSA često čini da je na udaru nekih nedostataka, loših performansi na testovima za otkrivanje oružja, što iskustvo čini zbunjujućim i neprijatnim za putnike, a posebno zbog cijene sistema, nova oprema možda neće zadovoljiti kritičare.
Naime cijena ovog sistema je duplo skuplja od postojećeg. Ove godine, TSA se već obavezala da plati do 1,3 milijardi dolara za oko 1.200 CT skenera za pregled ručnih torbi.
Nakon provjere ličnih dokumenata, putnici ulaze u prostor sa redovima separea, svaki dovoljno velik za dvije odrasle osobe prenosi Forbes.
Avatar na ekranu im govori da stave svoje stvari u ormarić CT skenera, koji je četvrtine veličine bilo čega drugog na tržištu. Skener koristi rendgenske zrake za kreiranje 3-D slike koja se automatski analizira na zabranjene stavke pomoću softvera koji pokreće algoritme za mašinsko učenje.
U međuvremenu, sistem kamera i elektromagnetni skener tijela ispituju putnika, a avatar ih pita ako su zaboravili da izvade nešto iz džepova — ili se čini da nešto kriju.
Službenici bi pristupili odjeljku samo ukoliko sistem prepozna neki sumnjiv predmet, ili putnik treba pomoć.
Od 2020. do 2022., DHS je posvetio 4,9 miliona dolara za razvoj koncepta i isporuku početnih prototipova. U julu, agencija je kompaniji dodijelila produženje ugovora u vrednosti do 14 miliona dolara za izgradnju šest kabina za skrining, sa ciljem da prva bude isporučena na testiranje u narednih 12 do 18 mjeseci.
Micro-x obećava da će putnici moći da završe proces skrininga u prosjeku za 60 sekundi ili čak samo za 30 sekundi.
Cilj DHS-a je da nov sistem opslužuje 400 putnika po satu, sa manje od 5 odsto onih koji zahtijevaju intervenciju službenika.
S druge strane, australijska kompanija smatra da bi taj broj čak mogla da poveća za još 100 putnika.