N. D.
Postaviti stvarnu cijenu na trenutni bolid F1 je teško. F1 tim je prema nekim informacijama mogao potrošiti 145,6 miliona dolara (samo prilagođeno za veće troškove transporta plus inflaciju) u sezoni 2022., ali svi troškovi tima (minus plaće vozača i nekoliko drugih izuzetaka) moraju biti podmireni iz toga.
Stoga je jednostavno prepolovljenje gornjeg iznosa budžeta daleko ispod. Znamo stvarne cijene nekoliko elemenata automobila, ili ih barem možemo precizno procijeniti. Volan, odavno kompjuter, dolazi na 50.000 dolara, set krila (prednji i zadnji) na oko 200.000 dolara, u zavisnosti od složenosti. Sve su to unikatni komadi, otuda i visoka cijena.
Šasija, a posebno motor i transmisija su najskuplje komponente. Cijena za svaku od tri dozvoljene jedinice po sezoni iznosi oko 10,6 miliona dolara. Dakle, svako ko procjenjuje cijenu trenutnog trkačkog automobila na 12 do 15 miliona dolara ne bi trebao biti daleko od cilja.
Na relevantnim platformama kao što je f1authentics.com, F1 automobili se već pojavljuju za oko 120.000 dolara (oko 100.000 britanskih funti). Naravno, ne možete očekivati da kupite vozilo koji se stvarno utrkivalo, ali u najboljem slučaju izložbeni automobil koji manje-više odgovara originalu. Naravno, ovaj jeftini F1 također nema motor ili menjač. To je manje-više školjka trkaćeg automobila sa volanom tako da ga možete parkirati oko garaže ili ga kotrljati po dvorištu ako vas ima ko pogurati..
Ako želite kompletan, spreman za vožnju F1 bolid sa historijom, to postaje zaista skupo. Za procjenu strukture cijena od pomoći su javne aukcije. Senna-McLaren, Schumacher-Ferrari? Ne ispod 5 miliona dolara. U teoriji, ovi automobili obično zapravo voze, ali u praksi, trebali biste držati ruke podalje od pokretanja osjetljive trkačke tehnologije.
Gubitak vrijednosti je unaprijed programiran — čak i ako uspješno izbjegnete zaštitne ograde i zidove. Historijska trkačka tehnologija jednostavno nije namijenjena amaterskim rukama. U slučaju najskupljeg F1 automobila ikada prodanog na aukciji, to možda i nije nemoguće zbog njegove prilično jednostavne mehanike i nepostojeće elektronike.
Rekord za najskuplji F1 bolid drži Mercedes u kojem je postao Juan Manuel Fangio svjetski prvak 1954. — za oko 31,8 miliona dolara.