Marketing X Business

Semir Musić: Put od startapa do jedne od vodećih marketinških agencija u BiH

Š. MAŠINOVIĆ

(Izvor: Privatni arhiv)

Kada su u pitanju dobre strategije poslovanja i upravljanja, iako ekonomska situacija u našoj zemlji nije na zavidnom nivou, stručnjaci iz Bosne i Hercegovine na ovom polju pomjeraju granice. Jedan od takvih vrsnih znalaca marketinga i ekonomije je Semir Musić, jedan od osnivača marketinške agencije Lilium Digital. Njegova upornost ka ostvarenju ciljeva velika je motivacija zaposlenima u njegovoj firmi, a za Marx.ba govorio je o svom poslovnom putu, uspjesima i narednim ciljevima.

Obzirom kako ste veoma mladi osnovali i pokrenuli vlastitu marketinšku agenciju, jednu od najjačih u BiH, kako ste došli na tu ideju i koliko je bio težak Vaš put od osnivanja startapa pa sve do danas?

– Na završnoj godini fakulteta se u meni već uveliko probudio preduzetnički duh, te sam već tada znao da želim krenuti ovim nimalo lahkim putem. Najprije sam krenuo sa nekoliko samostalnih projekata, nakon čega sam i osnovao jednu firmu, prije Liliuma, no ona nije imala tu sreću da zasija kao Lilium. Inteligentan čovjek i takve situacije zna okrenuti u svoju korist, pa sam tako i ja iskoristio to iskustvo da nešto novo naučim i pritom upoznam mnoge ljude koji će se kasnije pokazati kao vrlo važan resurs za osnivanje Liliuma. Neko bi rekao da je put bio težak, ali ja sam navikao da se u životu ništa vrijedno ne dobija bez borbe, pa tako i ovo. Znao sam da je to put koji je potrebno preći i bio sam spreman dati sve od sebe da bi to uspjelo.

Biti vodeći u sferi digitalnog marketinga gdje se informacije mijenjaju ekspresnom brzinom nije nimalo lako. Šta je ključ Vašeg uspjeha?

– Ako bih morao odabrati nekoliko glavnih stvari koje su povezane sa uspjehom ovog projekta, prva bi bila tajming, odnosno znati krenuti u pravo vrijeme. Kada smo osnivali Lilium, prije sedam godina, mnogi su nas sumnjičavo posmatrali tvrdeći da je kod nas još prerano za to, te da smo mnogo “ispred vremena”. Iz ove perspektive vidim da je tajming ipak bio idealan. Sada bi bilo puno teže etablirati se jer je tržište prezasićeno sličnim agencijama. Druga bi bila da mi nismo imali izlaznu strategiju, mi smo morali napraviti rezultat da bismo opstali.

(Izvor: Privatni arhiv)

Vaša firma broji više od 20 zaposlenih, mladih ljudi koji rade sa više od 600 svjetskih kompanija. Kako je biti na čelu i uspješno voditi grupu ljudi ka ostvarenju ciljeva?

– Iako sam suosnivač Liliuma, moram priznati da firmu suštinski vodi moj partner Edin Halilović. Osim što je suosnivač, on je i direktor firme, te je zadužen za dobro funkcioniranje firme, dok je moj zadatak komunikacija s javnošću, vođenje računa o imidžu firme, odnos s ključnim partnerima, kao i kontinuiran rad na razvoju novih projekata.

Mislim da je, uz odličan odnos i povjerenje, različitost nas dvojice bila jedna od najvećih prednosti, te da se pokazala kao ključ uspjeha Liliuma, kako u ranim fazama, od samog osnivanja, pa sve do danas.

Vjerujemo da je u tako mladom timu i vedrom duhu zadovoljstvo raditi. Možete li nam predstaviti jedan Vaš radni dan? Kako to fukncioniše grupa izvrsnih marketing menadžera?

– Kada smo osnivali Lilium, jedan od glavnih ciljeva koje smo zacrtali sebi jeste da ćemo učiniti Lilium mjestom dobre, pozitivne atmosfere, koja će biti motivirajuća za sve ljude i gdje će se ljudi željeti vraćati. Mi u Liliumu ne znamo za onaj grč u stomaku koji se nedjeljom uveče javlja zbog pomisli na posao. Imajući ovo na umu, pažljivo smo birali ljude koji će biti dio tima; vještine i znanja jesu bitni, ali nam je bitno i da se energije ljudi podudaraju. Svaki dan u Liliumu je drugačiji – nekada je to savršena sinergija svih ideja i pozitivnih vibracija, a nekada nastane i totalni haos kada se uključimo svi u diskusiju ili brainstorming, no jedno je sigurno, uvijek se završi s mnoštvom sjajnih ideja koje poslije pretvaramo u uspješne priče za naše klijente.

Iza sebe imate niz uspješnih projekata. Na koji projekat ste najviše ponosni te možete li nam otkriti planove za budućnost? Čemu težite i kakva su Vaša viđenja u narednih pet godina?

– Mi sve projekte i klijente posmatramo na isti način – nekada se radi o velikim kompanijama koje rade sjajan posao na svjetskom tržištu, a nekada su to male, lokalne firme koje na svoj način rade i doprinose lokalnoj zajednici. No, njihov uspjeh je i naš uspjeh, te smo ponosni na svaku, i malu i veliku uspješnu priču koju smo zajedno napisali. Ako bih jedan projekat morao izdvojiti, to bi bila cjelokupna organizacija i kontinuiran rad na razvoju onoga što Lilium jeste.

Kada je u pitanju vođenje društvenih mreža, znamo da je ono, moglo bi se reći, i od presudnog značaja kada je uspjeh biznisa u pitanju.

Šta je prema Vašem mišljenju najvažnije kada je taj segment u pitanju i kako ostvariti uspjeh putem digitalnih kanala komuniciranja?

– Rekao bih da mnoge firme i dalje ne percipiraju društvene mreže na pravi način, te još uvijek nisu u potpunosti svjesni svih potencijala koje one nude. Poređenja radi, prije 5 ili 10 godina većina firmi kod nas gotovo da nije uopće koristila društvene mreže jer su gledali konkurenciju koja ih također nije koristila. Danas je situacija da su gotovo svi prisutni na društvenim mrežama na ovaj ili onaj način, ali često to rade bez adekvatnog plana.

Mnoge firme objavljuju tri do pet puta sedmično neku objavu, i misle da to tako treba da bi, kako kažu, bili prisutni. Ali stvari funkcioniraju malo drugačije. Na društvenim mrežama je najbitniji doseg do ljudi. Možete objaviti stotinu postova koje će vidjeti nekoliko hiljada ljudi, to će vam potrošiti mnogo vremena, a rezultat neće biti srazmjeran uloženom trudu. Umjesto toga, ja bih se fokusirao na jedan kvalitetan post, u idealnom slučaju video, koji će vidjeti stotine hiljada ljudi. Takav pristup smo koristili, kako za promociju naše kompanije, tako i za promociju naših klijenata.

(Izvor: Privatni arhiv)

Tržište poslovanja se razvija iz dana u dan, kao i konkurencija. Šta je ono što Vas razlikuje od drugih i čini vodećim u ovoj branši?

– Razlikuje nas to što smo krenuli u pravo vrijeme dok mnoge firme nisu ni znale šta je to što mi nudimo. Uz to je vremenom došlo i iskustvo gdje smo upravljali milionskim budžetima u proteklih sedam godina i što smo naučili šta dobro funkcioniše, a šta ne, što nam daje značajnu prednost u odnosu na druge agencije.

Poznato je da ste se bavili kickboxom i da ste bili trener. Da li danas pored ovog poslovnog svijeta imate vremena za tu “prvu ljubav” i da li uspijete isplanirati i treninge uz posao?

– Kickboxing je uveliko obilježio jedan dio mog života i uz njega sam izgradio karakter, što mi je značajno pomoglo u ostvarivanju rezultata u poslovnom svijetu. Trenutno treniram rekreativno, smatram da je to odličan način da izbalansiramo tijelo i um.

Kako ste inspiracija i motivacija svim mladim ljudima širom BiH, koji je Vaš moto i poruka kojom se vodite kroz život, ali i u ovom poslovnom svijetu?

– Smatram da kad pronađete nešto istinski želite i spremni ste da uradite sve što je potrebno da to ostvarite, konkurencija postaje jako mala. Vrlo malo ljudi je spremno dati sve od sebe.

Povezani članci