Marketing X Business

SEO - ključ uspjeha za još bolje rezultate

Š.M

Image by Freepik

Sigurno ste se milion puta zapitali kako određene internet stranice dolaze na sami vrh Google pretraživanja i koji su to ključni trikovi njihovog uspjeha. Istina, taj posao nije ni malo lagan, a iza cijelog procesa stoji prava nauka.

SEO je skraćenica od Search Engine Optimization, a najbolji prijevod na naš jezik je optimizacija za pretraživače. Jednostavno rečeno, SEO označava proces poboljšanja vaše web stranice u cilju povećanja njena vidljivost na Googleu, Microsoft Bingu i drugim pretraživačima kako bi lakše došli do određenih usluga i proizvoda koje najbolje odgovaraju njihovim zahtjevima.

Prodati proizvod ili uslugu u vremenu kada je konkurencija velika nije jednostavno, no tu je nekoliko trikova koji će vam pomoći da se baš vaš proizvod nađe kao prvi na listi. Ali, za početak hajdemo malo zakomplikovati situaciju i krenuti sa pričom o SEO i SEM i na čemu se oni zapravo zasnivaju. Da, tu je i SEM ili Search Engine Marketing, na našem jeziku poznat kao marketing za pretraživanje.

Search marketing je vrsta digitalnog marketinga. To je izraz za kombinaciju SEO i drugih aktivnosti koje imaju za cilj usmjeriti potrošača ka proizvodu ili usluzi promet organske pretrage ili plaćene pretrage. Pojednostavljeno rečeno, pretraživački marketing je proces sticanja prometa i vidljivosti kroz plaćene i neplaćene napore.

Dakle, u čemu je onda razlika između SEO i SEM? Tehnički, razlika i ne postoji – SEO je jednostavno dio SEM-a. Većina vlasnika kompanija već je čula o SEO-u i otprilike zna da ako mi je bolji SEO,  bolji su i rezultati pretraživanja na Google-u. S druge strane, tu se javlja SEM (search engine marketing) koji uključuje stvari poput optimizacije, plaćenih oglasa i ostalih servisa vezanih za pretraživač.

Zašto je SEO toliko važan?

Prvo i najvažnije, dobro pozicioniranje na pretraživaču donosi više od 50% ukupnog prometa i već je jasno da dobra SEO optimizacija znači da su vam dobri poslovne rezultati zagarantovani. Kada se stvari uproste, postoje tri vrste SEO-a i to tehnički SEO (zadužen za tehničke aspekte stranice), on-site SEO (optimizacija sadržaja na web stranici za korisnike i pretraživače) i off-site SEO (obuhvata sve ono što ulazi u imovinu brenda, odnosno stvari koje će u konačnici povećati svijest i prepoznatljivost brenda).

Koristite unikatne i relevantne naslove i opise svake podstranice

Naslov stranice je najvažnija stvar kod on-site SEO. Opis stranice vam neće pomoći da se bolje rangirate za određeni pojam, ali je važan jer se pojavljuje kod rezultata pretrage i važno je da sadrži relevantne ključne riječi i da na neki način potiče posjetitelje da kliknu na link.

Sadržaj treba biti koristan, i jedinstven

To znači da nema smisla ako ćete tekst kopirati s drugih web stranice. Ono što je važno jeste pronaći tekst, uvidjeti kako se može napraviti još bolji, i napisati novi članak s atraktivnijim i korisnijim sadržajem.

Koristite ključne riječi kao tzv. anchor tekst kada ga povezujete s nekim drugim

 Kada pišete tekst na vašoj web stranici i u tekstu se pojavljuje pojam o kojem ste već pisali nekad ranije, onda taj pojam koristite kao link.

Press release (ili plaćeni tekst)

Ovaj alat se pokazao kao jako dobar za dugoročni SEO rezultat. Naime, ako nudite određeni proizvod ili uslugu putem vaše web stranice, dobro je da se o vama piše u lokalnim portalima, jer kada ljudi i budu čuli za vas, često će pretraživati vašu kompaniju na internetu i takav članak će biti na vrhu rezultata pretrage. Dobra stvar je što je to plaćeni članak i vi imate mogućnost kontrole sadržaja.

Još korisnih savjeta pogledajte na linku.